הסוף לטריק המרגיז: עכשיו תדעו באמת כמה עולה החופשה

לאחר שבמשך שנים הוצגו המחירים באתר בוקינג ללא המע"מ עד לרגע הרכישה, איימו ברשות להגנת הצרכן והחל מהחודש בהזמנת חופשות בתוך הארץ, יציגו באתר את המחיר המלא כולל המע"מ

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/23 16:38 טז בתמוז התשפג

הסוף לטריק המרגיז: עכשיו תדעו באמת כמה עולה החופשה
אתר בוקינג, המע"מ היהי כלול במחיר, צילום: shutterstock

אחד הטריקים המעצבנים ביותר של אתרי המכירות באינטרנט, הוא הצגת המחיר ללא חישוב המע"מ וכך, כשמגיע השלב האחרון ואחרי שכבר בחרתם את החופשה המושלמת, נוחתים עליכם עוד 17% לתשלום. מי שבאחרונה הזמין חופשה דרך אתר booking.com ודאי חווה זאת על בשרו. עתה מודיעים ברשות להגנת הצרכן הנחו את האתר להציג על חופשות בישראל מחיר הכולל בתוכו גם את המע"מ, מהלך שנכנס לתוקפו בתחילת החודש.

בניגוד לחוק להגנת הצרכן

הפרקטיקה המדוברת, גורמת בפועל להטעיית הצרכן באשר למחיר של השירות כך שהצרכן גילה את המחיר האמיתי של העסקה רק בשלב קבלת השירות (במקום האירוח). פרקטיקה זו גם מטעה צרכנים בשלב השוואת המחירים בין אתרי הזמנות שונים בטרם הרכישה וכל זה בניגוד לחוק להגנת הצרכן. 

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מנהלת הליך משפטי מול חברת בוקינג, במהלכו היא הטילה על החברה עיצום כספי בשיעור 2.5 מיליון שקלים בגין הפרת החובה להציג את המע"מ במחיר הכולל.    הרשות אף הוציאה אזהרה בחודש יולי 2020.

דוגמא למסך ההזמנה ללא חישוב המע"מ

דוגמא למסך ההזמנה ללא חישוב המע"מ צילום: צילום מסך

השיח עם הנהלת האתר וההבטחה לצרכנים

בשיח שהתקיים בין החברה לרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, הנחתה הרשות את החברה באופן חד משמעי, לציין את המחיר הסופי וכולל מע"מ בשיעור 17% לצרכנים ישראלים ברכישת לינה במלון ונופש בישראל. עו"ד אריאל דיאמנט, היועץ המשפטי של הרשות, מסר כי: "אנו שמחים כי חברת בוקינג הסדירה את עניין השמטת המע"מ מהרכישה לצרכן ישראלי שרוכש שירותים בישראל, ומעתה הצרכנים הישראלים יוכלו לדעת את המחיר הסופי ללא הפתעות".