בביטוח לאומי מרחיבים את הקצבה- בדקו אם אתם זכאים

בביטוח הלאומי מרחיבים את הסיוע לנפגעי תאונות אישיות, כך שגם המבוטחים בביטוח הפרטי יהיו זכאים לקבלת הגמלה. מי שסורב בעבר יוכל להגיש בקשה חוזרת. כך למשל, אזרחית שנפצעה וקיבלה פיצוי מהביטוח הפרטי, קיבלה 18,000 שקלים מהביטוח הלאומי

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/23 13:11 י בסיון התשפג

בביטוח לאומי מרחיבים את הקצבה- בדקו אם אתם זכאים
צילום: Nati Shohat/Flash90

בביטוח הלאומי החליטו להרחיב את הסיוע לנפגעי תאונות אישיות, ובמסגרת ההרחבה יוכלו גם הנפגעים הללו המבוטחים בביטוח פרטי לקבל גמלה. ההחלטה נותנת את האפשרות לקבל גמלה וגם פיצוי מגורם אחר במקביל במסגרת תאונות אישיות.

גמלת תאונות אישיות ניתנת למי שנפגע בביתו, בחופשה או בשעות הפנאי ובעקבות הפציעה איבד את יכולתו להשתכר. תנאי הזכאות, בין היתר, לגמלה הם: אזרח שעבר את גיל 18 ועדיין לא הגיע לגיל פרישה, תאונה שפגעה בכושר התפקוד הן לשכיר והן לעצמאי, למי שאינו עובד כלל ולמנהלות משקי בית. 

קיבלה פיצוי של 18,000 שקלים

בנוסף, הוחלט כי כל מי שפנייתו נדחתה בעבר, בקשתו תיבחן בשנית וישולם לו רטרואקטיבית ובאופן אוטומטי הפיצוי לחשבון הבנק. מבדיקה של הביטוח הלאומי נמצאו מאות תיקים, ששבעים וחמישה אחוזים מהם נמצאו זכאים וישולמו לאזרחים עשרות אלפי שקלים בגינם.

מבין התיקים שכבר שולמו - נמצא מקרה של תאונה אישית של אזרחית שנפצעה במהלך חופשה ונחבלה בצלעותיה, קיבלה פיצוי מהביטוח הפרטי ולאחר בדיקה חוזרת קיבלה פיצוי של 18,000 שקלים. בביטוח הלאומי מציינים כי גמלת תאונות אישיות כמעט ולא מנוצלת ואינה מבוקשת על ידי אזרחים ישראלים וכי היו מעוניינים שהציבור יממש את זכאותו לקבלת גמלה במקרים של תאונות אישיות שמתרחשות לעיתים. במקביל להטבה הנוספת בה ניתן לקבל פיצוי מהביטוח הפרטי במקביל לגמלה.

"לעצמאיים מדובר בבשורה של ממש"

ירונה שלום, ממלאת מקום מנכ"ל הביטוח הלאומי, מסבירה כי קצבת תאונות אישיות היא קצבה שבדרך כלל זכאותה אינה מוכרת על ידי תושבי ישראל, וחשוב שידעו כי הם מבוטחים בה ויש באפשרותם לקבל סעד במקרה של פגיעה שקרת או בחופשה שמונעת מהאזרח לחזור לעבודתו ולהתפרנס. לעצמאיים, "מדובר בבשורה של ממש כיוון שההטבה הזו יכולה להעניק להם כיסוי כפול הן בביטוח לאומי והן בביטוח פרטי ומדגיש בפניהם את העובדה שהמוסד סבור שיש לתת מענה כולל לעצמאיים בישראל".