גאון שיווקי או לוחם צדק? המהלך של רמי לוי מול גל ההתייקרויות

לאחר התייקרות מחירי החלב שבפיקוח, הודיע רמי לוי כי הוא סופג את התייקרות החלב עד לאחר חג שבועות. אמש הודיעו החברות הגדולות במשק על התייקרות מוצריהן

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 03/05/23 15:15 יב באייר התשפג

גאון שיווקי או לוחם צדק? המהלך של רמי לוי מול גל ההתייקרויות
רמי לוי , צילום: פלאש 90

ברקע גל ההתייקרויות: בתחילת השבוע, הגיע משרד האוצר לסיכום עם מועצת החלב על התייקרות מוצרי החלב שבפיקוח ב-9.3 אחוז, זאת לאחר שההתייקרות הייתה אמורה להגיע ללמעלה מ-16 אחוז. גורם ברמי לוי אומר היום (ד') ל"חדשות כיפה", כי הרשת תספוג את ההתייקרות של החלב עצמו עד לאחר חג שבועות.

כזכור, אתמול, יום לאחר התייקרות מוצרי החלב שבפיקוח ב-9.3 אחוז, הודיעו הרשתות הגדולות, תנובה, טרה ושטראוס על העלאת מחירים של המוצרים שאינם בפיקוח. רמי לוי עצמו אמר לאחר הודעת החברות, שלא יעלה את מחיר החלב.

"לא נעלה את מחירי החלב"

לפני יומיים אמר לוי ב"תוכנית חיסכון" בערוץ 12: "בכל מקרה אנחנו נבוא לקראת הלקוחות שלנו", בהמשך הוסיף: "אני לא זוכר שהייתה עלייה של עשרה אחוזים בפעם אחת". כשהוא מדבר על העלייה הגדולה במחירי מוצרי החלב שבפיקוח.

התייקרות מחירי החלב

חלב, המחיר לא יעלה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"מחיר המטרה במדינה הוא הרבה יותר יקר מאשר במקומות אחרים"

לוי התייחס גם לפערי המחירים העצומים בין אירופה וישראל: "כשאני בודק באירופה, מוצרי החלב יקרים ב-30-40 אחוזים, יש מוצרים גם במאה אחוז יותר יקרים". לוי מצביע על הבעיה המרכזית שגורמת לטענתו למחיר היקר וגם את הפתרון האפשרי: "זה בגלל מחיר מטרה, מחיר המטרה במדינה הוא הרבה יותר יקר מאשר במקומות אחרים. לדעתי יחסית לאירופה הוא הרבה יותר גבוה. המדינה צריכה לבדוק למה זה כזה גבוה" הוא מוסיף: "אם באמת יש לזה הצדקה, אז תסבסד אותו, תוריד את מחיר המטרה ותגרום למחלבות הגדולות להוריד את מחירי החלב ב20-30 אחוז".