למרות התנגדותם של בכירים באוצר: סמוטריץ' האריך את הורדת המס על הדלק

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', פרסם צו שיפחית את מס הבלו ב-32 אגורות, למרות התנגדותם של בכירים במשרד שטענו כי ההכנסות ממיסים ירדו ועל כן אין להאריך את הצו

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/04/23 09:33 ז באייר התשפג

למרות התנגדותם של בכירים באוצר: סמוטריץ' האריך את הורדת המס על הדלק
סמוטריץ', פוסט ההתנצלות ריגש, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', החליט היום (ו') לפרסם צו שיפחית את מס הבלו ב-32 אגורות, במקום הצו הקיים, שעומד לפוג ביום ראשון הקרוב, שעומד על הפחתה של 43 אגורות. החלטה זו נתקלה בהתנגדותם של בכירים במשרד האוצר שטענו כי ההכנסות ממיסים ירדו ועל כן אין להאריך את הצו. בתוך כך, ביום ראשון הקרוב, משרד האנרגיה יפרסם את המחיר הסופי של הדלק.

בטיוטת הצו שהוציא משרד האוצר נכתב כי "מס הקנייה על בנזין יעמוד על 2,956.78 שקלים לאלף ליטר. עם פקיעת הוראת שעה זו אמורה הייתה לחזור לתוקף ההפחתה של כ-13 אגורות אשר חלה עד סוף שנת 2023. בצו זה מוצע לצמצם את ההטבה האמורה ל-11 אגורות לליטר, וזאת לצורך מימון הפחתת המס לחודש מאי 2023".

מחירי הדלק בירידה

מחירי הדלק בירידה צילום: Jamal Awad/Flash90

סמוטריץ' מאשים את ליברמן ולפיד בעליית מחירי מוצרי החלב

אתמול (ה') דווח כי סמוטריץ' מנסה לבלום את עלייתם של מחירי מוצרי החלב והאשים את הממשלה הקודמת בעליית המחירים. "בעקבות הסכם עליו חתם ליברמן בממשלה הקודמת מחיר מוצרי החלב המפוקחים אמור לעלות באופן אוטומטי ב16% בתחילת החודש הבא. לא ניתן לזה לקרות", אמר שר האוצר. 

חלב

חלב צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד הוסיף ואמר כי "בשבועות האחרונים אנשי המקצוע במשרד האוצר ואנוכי בוחנים מספר דרכים כדי למתן את העלייה ולגבש פתרונות שיקלו על הציבור ויכסו על האטימות וחוסר האחריות של לפיד וליברמן".