רשות המיסים מרגיעה את בעלי העסקים בצפון: "זכאים לתבוע פיצויים"

לאחר ההסלמה בצפון ובדרום, נפגעו עסקים רבים ובכללם בעלי צימרים ושירותי תיירות שציפו למבקרים הרבים בימי החג. ברשות המיסים מבהירים כי תפרסם בימים הקרובים הנחיות מפורטות לעסקים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 07/04/23 10:50 טז בניסן התשפג

רשות המיסים מרגיעה את בעלי העסקים בצפון: "זכאים לתבוע פיצויים"
פגיעת רקטה בצפון, צילום: Fadi Amun/Flash90

השלכות כלכליות להסלמה: חג הפסח היה אמור להביא איתו אלפי מבקרים לאתרי התיירות והנופש בצפון, אך ההסלמה גרמה לביטולים רבים. בעלי צימרי בצפון, הביעו את אכזבתם וההפסדים הגדולים שההסלמה יצרה. עתה מרגיעה רשות המיסים ומבהירה כי קרן הפיצויים תפעל ועסקים שנפגעו מההסלמה יוכלו לתבוע פיצויים, כמו גם מי שנפגעו באופן פיזי.

בהודעת רשות המיסים נכתב כי הסלמת המצב בגזרת הגליל המערבי הביאה לביטולי הזמנות בבתי מלון ובבתי הארחה באזור במהלך סוף השבוע.  מאחר שהישובים שהושפעו מהארוע הינם ישובי ספר, הרי שבהתאם לחוק ולתקנות מס רכוש וקרן פיצויים, עסקי התיירות באותם ישובים זכאים לתבוע פיצויים בגין הביטולים.

רשות המיסים

רשות המיסים צילום: FLASH90

רשות המיסים תפרסם הנחיות מפורטות לעסקים שנפגעו

רשות המסים עוקבת אחר כלל ההתפתחויות ומתעדכנת כל העת, ותפרסם בימים הקרובים הנחיות מפורטות לעסקים בעניין אופן הגשת התביעה והתנאים לזכאות. בראשות ציינו כי אתמול והבוקר (ו') ביקרו צוותי מס רכוש באתרי הפגיעות, סקרו את הנזקים שנגרמו מהרקטות ונתנו מענה ראשוני לניזוקים, ובכלל זה להצבת שמירה בעסקים שנותרו פרוצים.   הטיפול בנזקים, בצפון הארץ ובדרומה ימשך גם היום.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ התייחס גם הוא לעניין ואמר: "אלו בדיוק המקרים בהם המדינה צריכה להכניס  את ידה לכיס ולהתגייס למען אזרחיה. אויבי ישראל, מבקשים לפגוע לנו בחג, ולפגוע באזרחי ישראל. הם לא יוכלו לנו, עם ישראל יודע להתאחד ברגעים כאלו וצה"ל מנחית ברגעים אלו מכה כואבת נגד הטרור. אני קורא לעסקים שנפגעו לפנות לרשות המסים ולרשויות ולקבל את המגיע להם.
אני מאחל לכל בית ישראל חג שמח ושקט".