שיקלי במתקפה על הנגיד: "חיבל בכלכלת ישראל"

שר התפוצות, עמיחי שיקלי במתקפה נגיד בנק ישראל שטען כי הרפורמה המשפטית פוגעת בכלכלה: "התחזית שלו היא יותר מהלך פוליטי מאשר מדע מדוייק" | מאוחר יותר הבהיר: "לא הבעתי שום ביקורת הנוגעת להחלטותיו המקצועיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/04/23 08:59 יג בניסן התשפג

שיקלי במתקפה על הנגיד: "חיבל בכלכלת ישראל"
עמיחי שיקלי, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בפעם התשיעית תוך שנה, הוועדה המוניטארית של בנק ישראל, בראשות הנגיד פרופ' אמיר ירון, העלתה  אתמול (ב') את הריבית הבסיסית במשק ברבע אחוז לשיעור של 4.5%, ואת ריבית הפריים לשיעור של 6.0%. הנגיד התייחס בראיון ברשת CNN להעלאת הריבית וטען כי הליך החקיקה של הרפורמה במערכת המשפט פוגע בכלכלת ישראל. 

בראיון לכאן רשת ב', שר התפוצות, עמיחי שיקלי, יצא במתקפה נגד הנגיד וטען כי הוא פועל משיקולים פוליטיים. "אני מאוד מצטער על ההתנהלות של נגיד בנק ישראל, ברגע שהוא הלך לרשת זרה ונתן שם נבואות זעם על כלכלת ישראל, הוא חיבל בה. כלכלה היא יותר פסיכולוגיה, כשאתה בא ואומר יהיה פה חושך על פני תהום – אתה מייצר תמונת עתיד. התחזית שאתה אומר זו התחזית שאתה מייצר. התחזית שלו היא יותר מהלך פוליטי מאשר מדע מדוייק", אמר שיקלי. 

אמיר ירון, הריבית שוב תעלה

אמיר ירון, הריבית שוב תעלה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"לא הבעתי ביקורת להחלטות המקצועיות של הנגיד"

כמה דקות לאחר מכן, השר שיקלי הבהיר כי הביקורת שהעביר על נגיד בנק ישראל, אמיר ירון, לא נוגעת להחלטותיו המקצועיות בנוגע העלאת הריבית. "אמרתי הבוקר שנבואות הזעם של נגיד בנק ישראל לגבי הרפורמה המשפטית ובפרט החלטתו לדברר אותן ברשתות זרות מייצרות אפקט פיגמליון שמחבל דה פקטו בכלכלת ישראל. לא הבעתי שום ביקורת הנוגעת להחלטותיו המקצועיות בנוגע להעלאת הריבית", אמר שיקלי.