צרות בבנק הפועלים: אלפי עובדים פתחו בסכסוך עבודה וזאת הסיבה

לאחר שקיבלו את אישור ההסתדרות, הכריזו בוועד עובדי הבנק על סכסוך עבודה, זאת לאחר שלטענתם, הנהלת הבנק "גוררת רגליים ורוצה לפגוע בביטחון התעסוקתי של עובדי הבנק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/23 12:01 כז באדר התשפג

צרות בבנק הפועלים: אלפי עובדים פתחו בסכסוך עבודה וזאת הסיבה
בנק הפועלים, צילום: Yossi Aloni/Flash90

הוכרז סכסוך עבודה בבנק הפועלים: ארגון עובדי בנק הפועלים הכריז היום (ב') על סכסוך עבודה של כ- 7,000 עובדי הבנק, זאת לאור המבוי הסתום במשא ומתן מול הנהלת הבנק על הסכם שכר חדש. ההכרזה על סכסוך העבודה מגיעה לאחר אישור שקיבל ארגון העובדים ממוסדות ההסתדרות.

יו"ר ארגון עובדי בנק הפועלים, רוני גרפונקל אמר הבוקר: "הנהלת הבנק גוררת רגליים ורוצה לפגוע בביטחון התעסוקתי של עובדי הבנק. מדובר בזלזול חמור ובלתי נתפס כלפי העובדים. לא נהסס להחריף את המאבק ולנקוט בכל הכלים העומדים לרשותנו".

בנק הפועלים, תקלה בחיובי המשכנתאות

בנק הפועלים, תקלה בחיובי המשכנתאות צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הסכם העבודה הישן פג לפני שלושה חודשים

במהלך חצי השנה האחרונה, ניהלו בוועד העובדים והבנק משא ומתן בנוגע להסכם השכר החדש, שיחליף את הסכם השכר הנוכחי שפג כבר לפני שלושה חודשים. ארגון העובדים מאשים את הנהלת הבנק בגרירת רגליים וטוען כי הבנק מתעלם מרווחי הענק שצבר בשנים האחרונות. עוד מציינים בוועד את הרווח הנקי של הבנק בשנת 2022 שעמד על 6.5 מיליארד שקלים: "שהינם תוצאה ישירה של עבודה מאומצת יום אחר יום של כ-7,000 עובדי הבנק" אומרים בוועד העובדים.

רוני גרפונקל, יו"ר ארגון עובדי בנק הפועלים

רוני גרפונקל, יו"ר ארגון עובדי בנק הפועלים צילום: ארגון עובדי בנק הפועלים

"מתעלמות לחלוטין מהרווחים העצומים אותם הציג הבנק לאחרונה"

ראש חטיבת הבנקים בהסתדרות המעו"ף, עו"ד מנחם מליק: "לצערי המשא ומתן לחידוש הסכם השכר בבנק נקלע למבוי סתום. ארגון העובדים בבנק גילה איפוק והתנהל באחריות רבה במהלך החודשים האחרונים, אולם לצערי הנהלת הבנק שבה ומביאה לשולחן המשא ומתן הצעות בלתי מתקבלות על הדעת, אשר לא רק שהן מתעלמות לחלוטין מהרווחים העצומים אותם הציג הבנק לאחרונה, הן אף מבקשות לצמצם ולבטל תנאים וזכויות להן זכאים עובדי הבנק. לא נשלים עם התנהלות שכזו. אני קורא להנהלת הבנק להתעשת ולקדם את המו"מ באופן שיביא לחתימת הסכם ראוי והוגן".

"קוראים לארגון העובדים להמשיך בתהליך המשא ומתן"

בתגובה לבקשת חדשות כיפה, הגיבו בבנק הפועלים וכתבו: "בנק הפועלים גאה בעובדיו המקצוענים ומצר על החלטת ארגון העובדים להכריז על סכסוך עבודה. הנהלת הבנק מחויבת למשא ומתן מכבד ומכובד, שינוהל תוך בחינת מכלול השיקולים והאתגרים בפניהם ניצב הבנק. אנו קוראים לארגון העובדים להמשיך בתהליך המשא ומתן ולהימנע מצעדים שיפגעו בעובדי הבנק ובלקוחותיו".