בהלה בהייטק הישראלי מנפילת בנק SVB: מאות חברות חשופות לפגיעה

לאחר נפילת הבנק הגדול SVB בארצות הברית, חשש במאות חברות היי טק ישראליות המחזיקות חשבונות בבנק שקרס. גם ראש הממשלה התייחס לקריסה: "ננקוט צעדים שיסייעו לחברות ישראליות"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 11/03/23 19:56 יח באדר התשפג

בהלה בהייטק הישראלי מנפילת בנק SVB: מאות חברות חשופות לפגיעה
בנק SVB, חשש בהיי טק הישראלי, צילום: shutterstock

פאניקה בהיי טק הישראלי: מאות חברות ישראליות, המחזיקות בחשבונות בבנק האמריקאי SVB שקרס בסוף השבוע, עוקבות בדאגה אחר האירועים. הבנק, הגדול ביותר בעמק הסיליקון, המחזיק גם שלוחה ישראלית, החזיק כספים של מאות חברות ישראליות. עיקר החברות שהשקיעו או החזיקו כספים בבנק הם חברות היי טק ישראליות.

בתוך כך גם ראש הממשלה נדרש לנושא והגיב הערב לראשונה לקריסת הבנק. "אני עוקב מקרוב אחר נפילת בנק ההשקעות" אמר נתניהו, "שמייצר משבר עמוק בעולם ההייטק. קיימתי מרומא שיחות עם בכירים בהייטק בישראל, ובשובי לארץ אדון עם שרי האוצר והכלכלה ונגיד בנק ישראל על היקף המשבר" אמר נתניהו.

נתניהו וסמוטריץ

נתניהו וסמוטריץ', ידרשו לנושא | צילום: Alex Kolomoisky/POOL

נתניהו הוסיף כי הממשלה לא תשאיר את החברות שינזקו לבד ואמר: "במידת הצורך, מתוך אחריות לחברות ועובדי ההי-טק בישראל, ננקוט צעדים שיסייעו לחברות ישראליות, שמרכז פעילותן בישראל לצלוח את המשבר התזרימי שנוצר להן עקב הטלטלה, כלכלת ישראל חזקה ויציבה, והדבר שוב בא לידי ביטוי גם במשבר זה" אמר נתניהו.

קריסת הבנק - הגדולה ביותר מאז משבר 2008

כזכור, בנק סיליקון וואלי (SVB) נסגר אמש בידי התאגיד הפדרלי לביטוח פיקדונות בארצות הברית לאחר שנקלע למשבר חריף. הבנק נקלע לקשיים לאחר שהפסיד כ1.8 מיליארד דולר , מה שהופך למשבר הבנקאי הגדול ביותר מאז קריסת הבנקים ב-2008.