תוך שנה: סל המוצרים הבסיסי התייקר ב-7 אחוז | מי הרשת הזולה ביותר?

המועצה לצרכנות מפרסמת את נתוני עליות מחרי המוצרים בישראל. מנתוני החדשים עולה כי מחירי הביצים זינקו ב-22 אחוז בשנה האחרונה. הרשתות הכי יקרות: מגה בעיר ושופרסל אקספרס, מי הכי זולה?

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 06/03/23 11:54 יג באדר התשפג

תוך שנה: סל המוצרים הבסיסי התייקר ב-7 אחוז | מי הרשת הזולה ביותר?
סופר מרקט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יוקר המחיה: ישראל הולכת ומתייקרת, בחודשים האחרונים אנו בעיקר שומעים על עליות הריבית והאינפלציה, אך צריך לזכור כי בחגי תשרי האחרונים חווינו גל עליות מחירים חריג שייקר את המוצרים הכי בסיסיים שיש לנו בבית. המועצה לצרכנות, שעורכת מידי חודש את סקר סל יוקר המחיה, בודקת בכמה אחוזים עלו המחירים של מאות מוצרי צריכה בסיסיים.

חטיף האנרגיה קפץ ב25 אחוז

היום (ב') מפרסמת המועצה, את הפרסום החודשי והמחירים ממשיכים לעלות. לפי הנתונים, המחיר הממוצע של מחירי המוצרים עלה בשנה האחרונה ב-7 אחוז בממוצע. אחד המוצרים שעלו בשיעור הגבוה ביותר בממוצע, הוא מחירי הביצים שתוך שנה התייקרו ב-22 אחוז בממוצע. מוצרים נוספים שהתייקרו באופן משמעותי הם מחירי הגבינות הקשות של מחלבות גד שעלו ב- 22 אחוז. 

בורגול, חיטה וגריסי פנינה של סוגת שעלו תוך שנה ב-34,22,23 אחוז בהתאמה. עוד דוגמאות: חטיף אנרגיה מצופה שוקולד של שטראוס קפץ בשנה ב-35 אחוז, חמאה מיובאת של ויליפוד מפינלנד ב-23 אחוז, אורז לבן עגול של סוגת עלה ב-28 אחוז ואבקת כביסה אלפיין פרש טייד 8 קילו שעלתה בשנה האחרונה ב-19 אחוז.

רמי לוי

רמי לוי, הזולה ביותר | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המוצרים שדווקא ירדו והרשת הזולה ביותר

ויש גם מוצרים בהם המחירים ירדו משמעותית השנה. בירה שחורה נשר מאלט 1.5 ליטר ירדה השנה ב- 17 אחוז, פילה אמנון (מושט) קפוא גודל 5-7 ירד השנה ב-17 אחוז ואבקת כביסה ורדים לבנים אריאל 8 קילו שירדה השנה ב-8 אחוז.

מי הרשת הזולה ביותר? המועצה לצרכנות בדקה את כל הרשתות בהם מוכרים לפחות 600 מתוך 770 שנבדקו. על פי הבדיקה שנערכה, רשת רמי לוי היא הזולה ביותר כאשר היקרות ביותר הן הרשות העירוניות מגה בעיר ושופרסל אקספרס הן היקרות ביותר עם פער של 18 אחוז ביוקר המוצרים.

"חשוב לדעת כי אלו מוצרים ש'מועדים לפורענות'"

"הממצאים המראים באופן עקבי פערי מחירים של עשרות אחוזים במחירי" אומרים במועצה לצרכנות, "סכיני הגילוח, מזון לתינוקות ואבקות כביסה מחזקים בכל פעם את חשיבות השוואת המחיר לצרכן, ואת הבחירה שלנו לרכוש במחיר הזול. חשוב לדעת כי אלו מוצרים ש'מועדים לפורענות' ויש להעדיף לרכוש אותם במקומות שמציעים לנו את המחיר הזול, ללא התניית קנייה".