עובד בדיוטי פרי ניצל את כרטיס העובד והבריח מוצרי טבק לארץ

עובד נתב"ג שניר קלימי רכש בדיוטי פרי מוצרי טבק בסכום של עשרות אלפי שקלים, תוך ניצול כרטיס העובד שלו וקניית כרטיסי טיסה, בהם לא עשה שימוש. סכום המס שהתחמק מתשלומו מוערך בכחצי מיליון שקלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/02/23 16:19 ל בשבט התשפג

עובד בדיוטי פרי ניצל את כרטיס העובד והבריח מוצרי טבק לארץ
דיוטי פרי נתב"ג, צילום: Gili Yaari/Flash90

עובד במסעדה בדיוטי פרי בנתב"ג חשוד כי ניצל את כרטיס העובד שלו, המאפשר כניסה ויציאה מהאזורים המוגבלים בשדה התעופה, כדי לרכוש כמויות מסחריות של סיגריות ומוצרי טבק ללא תשלום המיסים המתחייבים מכך, ולהכניסם למכירה בישראל באמצעות רשתות חברתיות, בעיקר טלגרם.

במסגרת פעילות של יחידת הסמים והמכס נתב"ג, עלה החשד כי שניר קלימי, עובד במסעדה בדיוטי פרי, נוהג להבריח מוצרי טבק לארץ. אמש בשעות הערב, נצפה העובד כשהוא רוכש מוצרי טבק בחנות דיוטי פרי. לאחר הרכישה יצא החשוד מהדיוטי פרי באמצעות כרטיס העובד שלו, והלך לחניון העובדים מבלי להחזיר את המוצרים. לאחר שעוכב לבדיקה נמצאו ברשותו שנים עשר פקטים שרכש באותו ערב וברכבו נמצאו עוד שנים עשר פקטים שרכש יום קודם לכן.

נתב"ג, אפשר להזמין טיסות בלילה

: רכש כרטיסי טיסה אשר אפשרו לו לרכוש מוצרים בפטור ממס, ולא התייצב לטיסות Moshe Shai/FLASH90

מבדיקה במערכות המידע נמצא כי החשוד ביצע כ-340 רכישות של מוצרי טבק בדיוטי פרי במהלך שמונת החודשים האחרונים בסכום מצטבר של למעלה מכ-340,000 שקלים. סכום המס שהתחמק מתשלומו מוערך בכחצי מיליון שקלים.  

על פי החשד, העובד תמרן את רשויות האכיפה על ידי כך שרכש כרטיסי טיסה אשר אפשרו לו לרכוש מוצרים בפטור ממס, לא התייצב לטיסות, וניצל את כרטיס העובד שלו על מנת להעביר את המוצרים לרכבו מבלי לעבור במסלול הבידוק במכס. לחשוד שתי עבירות קודמות של ניסיון הכנסת סיגריות שלא כדין דרך המסלול הירוק בשנים 2016 ו-2019.

מכר פקטים של סיגריות

מכר פקטים של סיגריות צילום: Arie Leib Abrams/Flash90