חברת נמלי ישראל הודיעה: זאת החברה שתתפעל את "בית המלון לגרעינים"

קבוצת מיליניום זכתה במכרז להפעלת הממגורה בנמל חיפה, הזוכה, שהגישה את ההצעה הטובה ביותר במכרז, תפעיל את הממגורה במשך 6 שנים, כאשר חנ"י תוכל להאריך את ההתקשרות ל-10 שנים

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/02/23 14:08 יח בשבט התשפג

חברת נמלי ישראל הודיעה: זאת החברה שתתפעל את "בית המלון לגרעינים"
הממגורה בנמל חיפה ישראל, צילום: shutterstock

חברת נמלי ישראל פיתוח ונכסים (חנ"י) בחרה בהצעתה של קבוצת מיליניום כזוכה במכרז לניהול, הפעלה ותחזוקה של הממגורה הפעילה בנמל חיפה. על פי תנאי המכרז, תקופה הזיכיון להפעלת הממגורה תהיה למשך 6 שנים ולחנ"י תהיה הזכות להאריך את התקופה עד ל-10 שנים.

קבוצת מיליניום זכתה ותתפעל את הממגורה ל-6 שנים

הממגורה בנמל חיפה, משתרעת על פני שטח של כ-25 דונם, בחלקו המערבי של הנמל. מאז הקמתה בשנות ה-50 של המאה הקודמת ועד אוקטובר 2021 היא הופעלה ע"י חברת דגון בתי ממגורות לישראל, ולאחר מכן ע"י חברת גדות ממגורות.

הממגורה בנמל חיפה ישראל

הממגורה בנמל חיפה ישראל צילום: shutterstock

הממגורה היא לא מחסם התבואה של ישראל אלא בית מלון לגרעינים 

חנ"י השקיעה לאחרונה מיליוני שקלים בפיתוח ומודרניזציה של הממגורה בחיפה, לרבות שיקום הרציף, החלפת סרטי המסועים, התקנת משקלים חדשים ומדויקים, טיפול במפגעי אבק, טיפול מעמיק במערכות החשמל ועוד. בנוסף, חנ"י התחייבה כי בשנים הקרובות היא תשקיע משאבים נוספים ותבצע עבודות שיפוץ ושיפור מערכות הפריקה והתאמת הממגורה לתקנים מודרניים של מניעת אבק.

בראיון לXnet לפני כחמש שנים סיפר הבעלים של חברן דגון מיקי (מיכאל) שרן, מה יש בממגורה הזאת ואמר כי בניגוד למה שחושבים, הממגורה בנמל חיפה אינה מחסן התבואה של ישראל: "אנשים משוכנעים שאנחנו מחסן תבואה. חושבים שכאן שומרים את החיטה של ישראל, למטרות לאומיות, לימים קשים. אבל זה לא נכון – אנחנו רק בית מלון לגרעינים. תחנה זמנית מאוד במסעם של הדגנים מהחקלאים אל הצרכנים". 

נמל חיפה

נמל חיפה צילום: דוברות חנ"י

 

בממגורה בנמל חיפה נפרקו במהלך שנת 2022 כ-3.5 מיליון טון של גרעיני חיטה, תירס, סויה, שעורה ועוד. המטען נפרק מהאוניות שעגנו ברציף הייעודי בנמל, הועברו לאחסון זמני במבנה הממגורות באמצעות מערכת מסועים ונמסרו למובילים בהתאם להוראות היבואנים, למשאיות וקרונות רכבת. 

מנכ"ל נמלי ישראל: המהלך נעשה כחלק מהמדיניות של חנ"י להגביר את התחרות והיעילות בנמלי הים

מנכ"ל חברת נמלי ישראל (חנ"י), יצחק בלומנטל: "כחלק מהמדיניות של חנ"י להגביר את התחרות והיעילות בנמלי הים, פרסמנו מכרז להפעלת הממגורה לאחר שביצענו השקעה כספית משמעותית ברציף עצמו וכן בשיפור ושדרוג הממגורה. אני משוכנע שהחברה שזכתה במכרז תעניק שירותים איכותיים לכלל יבואני הגרעינים בישראל ובזכות השיפורים שהוכנסו בממגורה וברציף יכולות הפריקה והשינוע יהיו מתקדמים ויעילים יותר".