לא עמדו בהבטחה: מחירי החשמל ירדו בצורה לא משמעותית

ב-1 לפברואר יופחת מחיר החשמל ב-1.5% בלבד בעקבות כניסתו לתוקף של צו תעריף המכס וצו הבלו על הדלק | בתכנית אותה הציגו שר האוצר וראש הממשלה לפני כשבועיים ההורדה היתה משמעותית הרבה יותר

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/01/23 17:38 ג בשבט התשפג

לא עמדו בהבטחה: מחירי החשמל ירדו בצורה לא משמעותית
צילום: Nati Shohat/Flash90

לאור כניסתו לתוקף של צו תעריף המכס וצו הבלו על הדלק, רשות החשמל מפחיתה את תעריפי החשמל לשנת 2023. התעריף לצרכן ביתי מייצג ירד ב-1.5% וההחלטה תכנס לתוקף החל מ- 01.02.2023. ההוזלה נמוכה מזו שהציגו לפני כשבועיים ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'. נזכיר כי בתחילת ינואר תעריף החשמל עלה ב־8.2% ולפי רשות החשמל הירידה החדשה במחיר יהיה של פחות מ-20%.

שר האנרגיה ישראל כ"ץ, אמר עם פרסום ההפחתה בתעריף: "מברך על החלטת רשות החשמל היום להוריד את תעריף החשמל. נמשיך ונעשה הכל להוריד את יוקר המחיה לטובת כלל אזרחי ישראל".

בשבועות הקרובים יוצגו בפני הממשלה צעדים נוספים להפחתה נוספת

נזכיר כי לפני כשבועיים הציגו נתניהו וסמוטריץ' את התכנית הכלכלית שלהם נגד יוקר המחייה במסיבת עיתונאים במשרד ראש הממשלה. התכנית שפורסמה כוללת שורה של צעדים שיפחיתו את העלייה במחירי החשמל, המים, הדלק והארנונה ויסייעו לאוכלוסיות חלשות להתמודד עם יוקר המחיה.

אחד מסעיפי התכנית היה הפחתת ההתייקרות במחירי החשמל: מס הבלו על הפחם יפחת ובהתאם רשות החשמל תוכל להפחית את עליית תעריף החשמל בכ-60 שקל בשנה למשק בית - הפחתה של כ-15% מעליית המחיר.

בעת הצגת התכנית נאמר כי בשבועות הקרובים יוצגו בפני הממשלה עוד צעדים להפחתה נוספת בתעריף. סך הצעדים צפויים להביא להפחתה של כ-240 שקל למשק בית וביחד עם כלי הסיוע לאוכלוסיות החלשות לצמצם את סך העלייה במחיר החשמל לממוצע של כ-70% למשק בית. לעסקים קטנים ובינוניים הצעדים המתוכננים יביאו לביטול מוחלט של העלייה בתעריף החשמל.