סמוטריץ' חתם על צווים להארכת תוקפה של הפחתת המס על הפחם

שר האוצר חתם על צווים להארכת תוקפה של הפחתת המס על הפחם עד סוף שנת 2023. הארכת תוקפה של הפחתת המס נועדה לשמר את ההשפעה הממתנת שלה על תעריפי החשמל

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/01/23 13:36 א בשבט התשפג

סמוטריץ' חתם על צווים להארכת תוקפה של הפחתת המס על הפחם
ארכיון, צילום: Chen Leopold/Flash90

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', חתם היום (ב') על צווים המאריכים את תוקפה של הפחתת המס על הפחם. מס הבלו ומס הקניה החלים על פחם הופחתו בהוראת שעה שתוקפה עד ה-12 בפברואר 2023, וזאת על מנת למתן את העלייה בתעריף החשמל. הצווים שנכנסו לתוקף היום מאריכים את תוקפה של ההפחתה עד סוף שנת 2023, וזאת על מנת לשמר את המיתון בעליית תעריף החשמל.

"עובדים על תקציב אחראי"

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', אמר כי "התחייבנו ומקיימים - המאבק ביוקר המחייה הוא בכל החזיתות. מאז שנכנסתי למשרד האוצר אני משקיע לילות כימים בלמידה ובהעמקה. הצעדים הראשונים למיתון העלייה בחשמל, במים ובארנונה כבר בביצוע, ובד בבד אנחנו עובדים על תקציב אחראי ומוטה צמיחה ותשתיות עם בשורות מאוד משמעותיות לאזרחי ישראל".

נזכיר כי לאחר חתימת שר האוצר על הצווים להפחתת מס הקניה ומס הבלו על בנזין, מחיר הדלק ירד במוצאי שבת בחצות. הצווים הביאו להפחתה מידית של מחירו של ליטר בנזין בשיעור של 10 אגורות. הוראת השעה שנכנסה כאמור לתוקפה, קובעת כי מס הקנייה ומס הבלו אשר יחולו על בנזין עד סוף שנת 2023, יופחתו כך שיעמדו על 3,183.32 שקלים לאלף ליטר.