אין שירות לקוחות: עובדי חברת MAX דורשים מיליונים ויוצאים לשביתה

לאחר מספר ימי עיצומים, עובדי חברת האשראי הודיעו על שביתה כללית של ככל העובדים עד להודעה חדשה. השביתה מגיעה על רקע סכום המענק לעובדים במידה והחברה תירכש

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/12/22 17:46 כח בכסלו התשפג

אין שירות לקוחות: עובדי חברת MAX דורשים מיליונים ויוצאים לשביתה
חברת האשראי MAX, העובדים שובתים, צילום: shutterstock

שביתה עד להודעה חדשה: כבר כמה ימים שעובדי חברת האשראי MAX עורכים שביתה חלקית על רקע חילוקי דעות מול ההנהלה. היום (ה') הודיע וועד העובדים כי הם פותחים בשביתה כללית ללא הגבלת זמן וכי כל העובדים ייקחו חלק בשביתה מה שאומר שלא יאויש גם שירות הלקוחות של החברה, כך פורסם לראשונה בכלכליסט.

העובדים דורשים 40 מיליון, ההנהלה מציע מיליונים בודדים

העיצומים מגיעים על רקע חילוקי הדעות של העובדים מול הנהלת החברה בנוגע לסכום המענק אותו יקבו העובדים באם החברה תימכר בקרוב. דרישתם של העובדים עומדת על מענק של כ-40 מיליון שקלים בעוד ההנהלה מציע לעובדים מיליונים בודדים בלבד.

מקס, שביתה עד להודעה חדשה

מקס, שביתה עד להודעה חדשה צילום: shutterstock

וועד עובדי החברה טוען כי כשהחברה נמכרה לפני כשנתיים מבנק לאומי לחברה המחזיקה בMAX כיום סכום המענק היה כ-40 מיליון שקלים ולכן הם דורשים שיוויון בין העסקאות. בחברה טענו מנגד כי בעסקה הקודמת הרוויח בנק לאומי כשני מיליארד שקלים ולכן המענק היה גבוע בעוד הסכום הנוכחי אותו תרוויח חברת האם במידה וMAX תימכר יהיה נמוך משמעותי. גם על הטענה הזו ענו בוועד העובדים ואמרו שבדוחות הכספיים של העסקה הקודמת, הסכומים דווקא היו דומים לעסקה הנוכחית. 

תגובות וועד העובדים וההנהלה:

בכל מקרה, הודיעו היום בוועד העובדים של החברה, כי השביתה החלקית שהחלה לפני מספר ימים, תהפוך לשביתה כללית וכי היא ללא זמן מוגבל. יו"ר וועד העובדים רעות פבלוביץ' מסרה לכלכליסט: "כל נסיון מצידנו להגיע לפתרון עלה בתוהו ולכן לא נותרה לנו ברירה. האשמה למצב אליו הגענו מונחת אך ורק על כתפי ההנהלה אשר בוחרת להעמיק את גודל המשבר במקום לפתור אותו. המאבק יימשך ככל שיידרש עד שההנהלה תפנים כי לעסקת המכירה אין זכות קיום ללא תגמול ראוי לעובדים, המהווים את הגורם הישיר לצמיחה שהחברה חווה בשנים האחרונות".

תגובת ההנהלה: "אנו מתנצלים על העיכובים בקבלת שירות ומקווים לחזור בהקדם לפעילות מלאה. צר לנו שוועד העובדים בוחר לשבש את פעילות החברה ואת השירות ללקוחותינו, אין מקום לפגיעה בציבור הלקוחות בגלל מענקים או בונוסים. הנהלת החברה פועלת לטובת מתן מענק מכירה, ככל שתושלם העסקה".