יוקר המחיה איך נאכל את הצ'יפס? המהלך נגד המסעדות שיגולגל ישר לכיס שלנו

גלי ההתייקרויות ממשיכים ודיפלומט מעלה מחירים, והפעם את הסחורה למסעדות. המוצרים שייתייקרו משמעותית: הקטשופ והמיונז של היינץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/22 17:26 כז בחשון התשפג

איך נאכל את הצ'יפס? המהלך נגד המסעדות שיגולגל ישר לכיס שלנו
צ'יפס, צילום: shutterstock

עוד ועוד התייקרויות: חברת דיפלומט הודיעה היום כי היא שוב מעלה מחירים של מוצריה, הפעם הנפגעות הן המסעדות והשוק המוסדי. בענקית המזון הודיעו כי העלאת המחירים תחל בעוד כעשרה ימים ב-1 בדצמבר וכי המוצרים שיתייקרו הם הקטשופ והמיונז המוסדיים.

הקטשופ יתייקר ב21 אחוזים

בין הנפגעים יהיו מסעדות, מוסדות חינוך, מלונות וכל מי שרוכש את המוצרים בסיטונות. עליית המחירים עצמה לא תהיה בשיעור נמוך כלל והקטשופ יעלה ב-21 אחוזים בעוד המיונז יעלה ב-18 אחוזים. מיכל של 13 ק"ג קטשופ היינץ שעולה כיום למסעדנים 135 שקל, יתייקר ב-28 שקל ויעלה 163 שקלים, מיכל של מיונז היינץ במשקל 4.8 ק"ג עולה כיום 86 שקל יתייקר ב-16 שקלים למיכל, ומחירו החדש יעמוד על 100 שקלים.

הנפגעים העיקריים - כמו תמיד, הצרכנים

דיפלומט שכבר העלתה מחירים למסעדנים בתחילת השנה, לא הייתה היחידה. במקביל אליה התייקרו מחירם של מוצרים של חברות: נטו, ויליפוד, ריסטרטו, טמפו, הגבינות של א. סיימן ומחלבות רמת הגולן. המסעדנים אומנם סובלים מאוד מעליות המחירים התכופות אך כמובן, כמו תמיד מי שבאמת יסבלו הם הצרכנים ששו ייאלצו לספוג את עליות המחירים לכיסים שלהם.