אילון מאסק הזהיר את עובדי טוויטר: "פשיטת רגל לא ניתנת לשלילה"

האיש העשיר בעולם שרכש את טוויטר ב-44 מיליארד דולר ופיטר רבים מבכיריה, הזהיר במהלך ישיבת חירום כי בלי הכנסה משמעותית ממנויים, הרשת החברתית עלולה לפשוט רגל

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/11/22 09:57 יז בחשון התשפג

אילון מאסק הזהיר את עובדי טוויטר: "פשיטת רגל לא ניתנת לשלילה"
אילון מאסק, טוויטר, צילום: shutterstock

לאחר שהשלים את רכישת הרשת החברתית טוויטר ב-44 מיליארד דולר ופיטר רבים מבכיריה, אילון מאסק הזהיר אמש (ה') במהלך ישיבת חירום את כי בלי הכנסה משמעותית ממנויים, הרשת החברתית עלולה לפשוט רגל וייתכן שהחברה תפסיד כמה מיליארדי דולרים במהלך השנה הבאה.

במייל שנשלח לעובדי טוויטר כתב מאסק כי "פשיטת רגל לא ניתנת לשלילה. בלי הכנסה משמעותית ממנויים, יש סיכוי טוב שטוויטר לא תשרוד את המפלה הכלכלית המגיעה. צריך שלפחות חצי מהכנסותינו יגיעו ממנויים".

אילון מאסק

אילון מאסק צילום: shutterstock

טוויטר בוחנת אפשרות חדשה שתעלה לכם לא מעט כסף

כאמור, מאסק השלים לפני כשלושה שבועות את עסקת רכישת טוויטר והרשת החברתית התחילה לשנות את פניה. בטוויטר פורסם כי הם שוקלים מחדש את מדיניות אימות המשתמשים שלהם או איך שאנחנו רואים את זה, האנשים עם הוי הכחול.

הסיבה לשינוי המדיניות היא כי מאסק רוצה קודם כל לשנות את מודל ההכנסות של טוויטר שמורכב היום בעיקר מפרסומות ולהמעיט מההכנסות מפרסום. מאסק מעוניין גם לייצר רשת חברתית שוויונית יותר ובעבר הטיח ביקורת על אופן קבלת הוי הכחול ברשת. במידה והמהלך אכן ייצא לפועל, תהיה טוויטר הרשת החברתית הגדולה הראשונה בארצות הברית שגובה תשלום חודשי מהמשתמשים.

"אנחנו המוצר של טוויטר, לא נשלם"

בתוך כך, משתמשים בטוויטר הגיבו לאפשרות הזו כשרבים מהם מגיבים בביקורת כלפי רצונו של מאסק לגבות תשלום חודשי. "אני לא אשלם עבור וי כחול, ואפילו לא אשלם עבור חבילה בסיסית של טוויטר. כולנו משתמשים באפליקציה הזו ובכל מה שאנחנו עושים כאן, אנחנו המוצר שטוויטר מוכרת. אני לא אשלם לך כדי לעבוד בשבילך, אילון" כתבה אחת הגולשות כשעוד רבים אחרים אומרים דברים דומים.