בטלפון או בשעון? הישראלים רוכשים בעזרת הארנקים הדיגטליים ושוברים שיאים

הציבור בישראל עובר לשלם בארנקים הדיגיטליים, כך מפרסמת חברת(שירותי בנק אוטומטיים (שב"א). מהנתונים עולה שתוך שנה זינקו מספר העסקאות פי 5 | זינוק גם ביולי ואוגוסט

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/09/22 11:55 יט באלול התשפב

הישראלים רוכשים בעזרת הארנקים הדיגטליים ושוברים שיאים
כסף, צילום: shutterstock

כבר שנים שאנו רגילים לשלם בכרטיסי אשראי, אבל נראה שיותר ויותר ישראלים עוברים לשלם בדרכים מתקדמות יותר, בארנקים הדיגיטליים. מנתונים שפרסמה היום (ה') חברת "שירותי בנק אוטומטיים" (שב"א), המנהלת את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי בישראל, עולה, כי היקף ההוצאות בארנקים דיגיטליים זינק ביולי-אוגוסט והגיע לסכום כולל של 3.25 מיליארד שקלים לעומת סכום של כ-600 מיליון שקלים בלבד בתקופה המקבילה בשנת 2021, עליה של של פי 5 וחצי.

אוגוסט שובר שיאים

עוד עולה מהנתונים כי במהלך חודש אוגוסט 2022 נרשמה עלייה של כ-14 אחוז בהוצאות בארנקים דיגיטליים לעומת חודש יולי 2022. סכום ההוצאות באוגוסט עמד על 1.7 מיליארד שקלים לעומת 1.5 מיליארד שקלים ביולי. 

גוגל פיי, השימוש בארנקים הדיגיטליים עולה משמעותית

גוגל פיי, השימוש בארנקים הדיגיטליים עולה משמעותית צילום: shutterstock

עליה גם בעסקאות פיזיות

בנוסף, נתוני שב"א  מראים כי נתח ההוצאות בארנקים דיגיטליים בעסקאות פיזיות (רכישות בבתי העסק עצמם)  עמד בחודש אוגוסט על שיעור של 10 וחצי אחוז. במהלך יולי עמדו ההוצאות בעסקאות פיזיות על סכום של 17.2 מיליארד שקלים.

גם רמי לוי השיק ארנק

בעבר דיווחנו כי גם רמי לוי שהשיקה בארץ ארנק דיגיטלי, באמצעותו ניתן לשלם בקופות ללא צורך בכרטיס אשראי או במזומן. הארנק מבוסס על תשתית הפינטק של חברת סוויץ', שגם היא בשליטתו של לוי. אפשרות התשלום החדשה תשמש את הלקוחות במרכולים, באתר האינטרנט ובאפליקציה.