החברה שהכניסה לבנט מיליונים נסגרת: הפעילות של מרכז הפיתוח בישראל מיותרת

'סלוטו' שעם מייסדיה נמנה ראש הממשלה לשעבר הודיעה היום כי תיאלץ לפטר את 120 עובדיה ולסגור את מרכז הפיתוח בתל אביב | ההודעה מגיעה על רקע גל פיטורים הפוקד את ענף הייטק לאחרונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/07/22 12:59 כה בתמוז התשפב

החברה שהכניסה לבנט מיליונים נסגרת: הפעילות של מרכז הפיתוח בישראל מיותרת
בנט, צילום: גידי בועז, שבוע הסייבר הלאומי

המשבר בענף ההיי-טק נמשך. חברת "אשוריון" האמריקאית, חברת האם של "סולוטו", הודיעה היום (א') כי היא סוגרת את מרכז הפיתוח הישראלי שלה ומפטרתאת כלל 120 עובדי החברה בישראל. ההחלטה לסגור את מרכז הפיתוח בישראל מגיעה כחלק מתהליכי רה-ארגון, הכוללים צמצום מאסיבי בכוח האדם ושינויים במיקוד העסקי של החברה. 

"סולוטו" פיתחה טכנולוגיה חדשנית שאפשרה להתחבר מרחוק למחשבים אחרים וכן תמיכה מרחוק במכשירי סלולר וטאבלטים. "אשוריון" שרכשה אותה בשנת 2013 תמורת 130 מיליון דולר, החליטה להתמקד כעת בשוק הסלולר, בתיקון מכשירים ביתיים ובאופרציית החנויות ולכן הצורך בהמשך הפעילות של מרכז הפיתוח בתל אביב התייתר.

הבורסה ברמת גן, תכנית מתאר חדשה

הבורסה ברמת גן | צילום: Miriam Alster/Flash90

נמכרה ב-2013 תמורת 130 מיליון דולר

"סולוטו" הוקמה בשנת 2008 על ידי תומר דביר וישי גרין כשאחד ממנהלי החברה היה ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט. בשנת 2013, לאחר שורת הצלחות מסחריות ולאחר זכתה ב-Techcrunch disrupt, נמכרה "סלוטו" לאשוריון תמורת 130 מיליון דולר. ראש הממשלה לשעבר, שכיהן כשר הכלכלה באותה עת, נהנה מאקזיט מכובד עבור מניותיו שהוחזקו בנאמנות עיוורת.

"ההחלטה לסגור את המשרדים בתל אביב ולהיפרד מהצוות שתרם רבות להצלחה ארוכת השנים של החברה שלנו אינה קלה", מסר ג'ון לאונרד, סגן נשיא חברת אשוריון, "הצוות בסולוטו היה חלק חשוב בצמיחה שלנו ובהצלחה שלנו מאז נרכשה החברה ב-2013".

מנכ"לית החברה: "נדאג לסייע לכל עובד ועובדת"

מנכ"לית סולוטו, מירב אורן מסרה: "בצער רב נאלצנו היום לבשר לכל אנשי הצוות בסולוטו, על החלטתה של אשוריון לסגור את מרכז הפיתוח הישראלי. מדובר באנשים שמאמינים בחברה ובמוצר ויחד נתנו את ליבם ויכולותיהם מדי יום בכדי ליצור את המוצר הטוב ביותר למשתמשים שלנו. עבורי באופן אישי, מדובר ברגע קשה במיוחד. אנו מחוייבים לעשות את כל המאמצים על מנת לתמוך ולסייע לכל אחד ואחת למצוא מקום עבודה מעולה שיהנה מהיכולות והכישורים שלהם".

על פי הודעת החברה כ-80 עובדים יפוטרו מיידית, ו-40 עובדים נוספים ימשיכו לעבוד עד סוף השנה על מנת לבצע חפיפה מסודרת עם עובדי אשוריון ארה"ב. החברה הודיעה כי כל 120 העובדים יקבלו מענקי פרישה נדיבים במיוחד בעקבות הפיטורים.