עשרות סניפים בתוך שלוש שנים: רמי לוי נכנס לתחום חדש

ארבע חנויות של "רמי לוי סטוק" תפתחנה בקרוב, ובין היתר יציגו: מוצרים לעיצוב הבית, צעצועים, מוצרים לילדים וחזרה לבית הספר, מוצרים לאמבטיה ומחלקת ביגוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/07/22 08:12 כה בתמוז התשפב

עשרות סניפים בתוך שלוש שנים: רמי לוי נכנס לתחום חדש
רמי לוי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כמו שופרסל ויוחננוף בשנה שעברה, קבוצת רמי לוי נכנסת לתחום חנויות הסטוק ופותחת רשת בשם "רמי לוי סטוק". רמי לוי סטוק תכלול כ-50 מחלקות, ביניהן: מוצרים לעיצוב הבית, מוצרים למטבח, מוצרים עונתיים, צעצועים, מוצרים לילדים וחזרה לבית הספר, מוצרים לאמבטיה ואף מחלקת ביגוד.

בשלב הראשון ייפתחו ארבע חנויות בבאר שבע, בירושלים, בראשון לציון ובפרדס חנה, כל אחת מהן תתפרס על פני שטח של כ-2,000 מ"ר. לדברי החברה, בשלוש השנים הקרובות צפויות להיפתח עשרות חנויות ברחבי הארץ והמחירים יהיו הזולים בישראל.

מ-1976 ועד היום

את דרכו העסקית החל רמי לוי לאחר שהשתחרר מצה"ל ב-1976, בחנות קטנה ברחוב השקמה שבשוק מחנה יהודה. היה זה מחסן בגודל 40 מטר רבוע שבעבר הפעיל סבו. מתוך התבוננות בקהל הלקוחות המקומי, זיהה לקוחות פרטיים רבים שחיפשו לרכוש מוצרים אצל סיטונאי המזון, אך נדחו כיוון שלעסקים לא הייתה יכולת להתמודד עם מכירה קמעונאית. לוי התמקד ברמת מחירים נמוכה במיוחד ללקוחות אלו, ללא רווחיות. עם הזמן הגדיל את שטח החנות מ-40 מ"ר למעל 100 מ"ר וכעבור כחמש שנים פתח חנות נוספת בשכונת רמות אלון בשטח של כ-200 מ"ר, את חנות הענק הראשונה שלו פתח לוי ב-1992.

ב-2016 כללה הרשת 30 מרכולים בישראל שהיוו כ-9% מנתח השוק. הרשת הייתה השלישית בגודלה במדינה. בשנת 2007 הנפיק לוי את "רשת חנויות רמי לוי שיווק השקמה 2006 בע"מ" בבורסה לניירות ערך בתל אביב. הכנסות החברה באותה שנה הסתכמו במעל ל-689 מיליון שקל, ב-2008 צמחו לכ-945 מיליון שקל עם רווח נקי של כ-50 מיליון, וב-2009 הסתכמו בכ-1.35 מיליארד שקל עם רווח נקי של כ-73 מיליון שקל. ב-2010 נרשם גידול נוסף בהכנסות לכ-1.7 מיליארד שקלים. באוגוסט 2020 החזיק לוי ב-39.46% מהחברה.