"קרטל המעליות": הסדר טיעון עם מנהל חטיבת המעליות באלקטרה

עבודות שירות וקנס כספי בסך 75 אלף שקלים, זהו העונש שהוטל על מנהל חטיבת המעליות באלקטרה במסגרת עסקת טיעון לאחר שהורשע בעבירת אי פיקוח למניעת עבירות על חוק התחרות הכלכלית

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/22 15:28 יט בתמוז התשפב

"קרטל המעליות": הסדר טיעון עם מנהל חטיבת המעליות באלקטרה
צילום: shutterstock

"קרטל המעליות": בית המשפט המחוזי מרכז גזר אמש (א') את דינו של עמית מור, מנהל חטיבת המעליות באלקטרה. בית המשפט קיבל את הסדר הטיעון אליו הגיעו הצדדים עוד לפני תחילת ההוכחות בתיק, וגזר על מור שלושה חודשי מאסר שירוצו בדרך של עבודות שירות וקנס כספי בסך 75 אלף שקלים.

כזכור, מור הורשע בחודש אפריל השנה על פי הודאתו בעבירת אי פיקוח למניעת עבירות על חוק התחרות הכלכלית, בה הואשם בכתב אישום שהוגש על ידי רשות התחרות בפרשת "קרטל המעליות". מדובר בעונש הגבוה ביותר שנגזר בגין עבירה זו מאז תיקונה בינואר 2019.

בהתאם להסדר שאליו הגיעו רשות התחרות ומור, מור הודה בכך שלא עשה כל שניתן כדי למנוע עבירה לפי חוק התחרות הכלכלית, וזאת בשעה שאלקטרה מעליות הייתה צד להסדר אי תחרות עם חברת על-רד הנדסת מעליות במשך למעלה משלוש שנים. יצוין כי מור לא היה צד להסדר של אלקטרה, והרשעתו היא רק בשל אי הפיקוח כמפורט.

כאמור, הסדר הטיעון הוא חלק מפרשת "קרטל המעליות" במסגרתה, על פי כתב האישום, החברות אלקטרה, שינדלר, קונה, כפיר ועלרד הגיעו להסדרים לפיהם הם לא יתחרו זו בזו במתן שירות ללקוחות הקיימים של החברות. הסדרים אלו נמשכו במשך שנים, עד לפתיחה בחקירה על ידי רשות התחרות. הפרשה נחקרה על ידי מחלקת החקירות של רשות התחרות, כאשר החקירה הגלויה נפתחה בחודש מרץ 2019. במרץ 2021 הוגש כתב האישום בתיק.

עו"ד עפר ברטל ממשרד ברטל כהן מסר בשמו של מר עמית מור כי "לאחר לבטים רבים, עמית החליט לקבל על עצמו אחריות מנהלים מכח החזקה שבחוק, על מנת להותיר את הפרשה מאחוריו ולהמשיך קדימה בפעילות העסקית. יודגש כי במסגרת ההסדר עם רשות התחרות, הוסכם שעמית לא היה מודע לקיומם של הסדרים אסורים כלשהם (ככל שהיו כאלה) ופעל תמיד לטובת לקוחות החברה. עוד הוסכם עם הרשות, כי בתקופת כהונתו הוכפלו מחזורי הפעילות של חטיבת המעליות והושקעו סכומי עתק בפיתוח מערך השירות ובהפיכת החטיבה למוכוונת לקוח".

תגובת אלקטרה: "חטיבת המעליות ממשיכה לצעוד קדימה ולהוביל את ענף המעליות בישראל, כתמיד, במקצועיות, באמינות ובשירות מוכוון לקוח, בהובלת מנהלה, מר עמית מור".