עבודות מומלצות לתלמידים בחופש הגדול | לרשימה המלאה

החופש הגדול יצא לדרך ואיתו השעמום והרצון להרוויח קצת כסף, אם לרשיון נהיגה פיתוח תחביבים או סתם למלא את הזמן הריק. אספנו עבורכם עבודות שוות שכדאי לכם לעבוד בהן בחופש הגדול | לרשימה המלאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/22 13:56 כח בסיון התשפב

עבודות מומלצות לתלמידים בחופש הגדול | לרשימה המלאה
קטיף תותים במרכז הארץ, צילום: Yossi Zeliger/Flash90

כמעט 70 ימי חופשה ממתינים לתלמידי התיכונים, עם מגוון של תחביבים ועיסוקים לימים הארוכים. ים, בריכה, טיולים, תנועת נוער או טיפוח הגינה, גם שינה יכולה להיות אחלה של תעסוקה. אבל בקרוב השעמום עלול לתת את אותותיו ותמצאו את עצמכם סופרים ריבועי בלטות ברצפה, סתם כי אין משהו טוב יותר לעשות. כדי להימנע מגעגועים לשגרת הלמידה, הכנו עבורכם סט עבודות מומלצות לחופש לבני הנעורים, לגזור ולשמור. 

1. בייביסיטר

בנות (ואולי גם בנים), תוכלנה לשמרטף על ילדי השכנים. רצוי לוודא מול בעלת הבית מראש בני כמה הזאטוטים והאם הם ישנים, מה לגבי ערימת הכביסה במייבש, מה התנוחה הנוחה ביותר לנמנום על הספה ואיך מדליקים את הטלוויזיה. התשלום, לרוב, תלוי באזור המגורים ובגיל השמרטפית. 
המלצה שלנו: 20-30 ש"ח לשעה 

צילום: shutterstock

2. שיפוצים

נכון, מדובר בעבודה פיזית מאתגרת למדי, אבל זו יכולה להיות הזדמנות מצוינת לעבוד על השרירים ולהתכונן לגיבוש הקרוב. לרוב לא מדובר בבנייה עצמה, אלא יותר בסיוע לקבלני שיפוצים. הוצאה וסחיבה של בלוקים וחומרי בניין, פינוי פסולת, בניית קירות גבס והגשת ציוד. קבלנים יחפשו מישהו לתקופת זמן ממושכת של כמה שבועות לצורך פרויקט זמני או עבודת שיפוץ ארוכה, לכן מומלץ לפנות פרק זמן ארוך ולהפשיל שרוולים. 
המלצה שלנו: 40-50 ש"ח לשעה 

צילום: shutterstock

3. הדרכה בקייטנה

יש סוגים רבים בתחום. צהרונים, בתי ספר של החופש הגדול או ארגון מסודר. אפשר אפילו ליזום קייטנה פרטית עם ילדי השכונה. הרעיון הוא לספק מסגרת ותעסוקה לילדי היסודי שלא יכולים להישאר לבד בבית בחודשי הקיץ, ומי אם לא ילדי התיכונים יכול לעשות זאת טוב יותר? סבלנות ואהבת אדם חובה, גם כושר תפעול ותכנון כספי יכולים להועיל כאן, אפשר לארגן יום בריכה או טיול קרוב, העיקר: לשמור על הילדים עסוקים ובטוחים. הקייטנה יכולה להימשך שבוע ואפילו חודש, תלוי בבחירתכם. 
המלצה שלנו: 30-40 ש"ח לשעה, ואולי גם שכר גלובלי

צילום: shutterstock

4. חקלאות

אם נמאס לכם מהעיר, ובטון לוהט אף פעם לא עשה לכם טוב על הנשמה, תוכלו ליהנות מהמרחבים של השטחים החקלאיים. צרו קשר עם משק או קיבוץ ותזכו להתקרב לאדמה. העבודה כוללת עידור וסיקול שטחים פתוחים, סידור מסביב לעצים, קטיף, מיון תוצרת חקלאית וכל דבר שדורש עוד זוג ידיים עובדות. 
המלצה שלנו: 50 ש"ח לשעה 

צילום: shutterstock

5. מלצרות

הסרת המגבלות האחרונות של הקורונה וביטול דמי האבטלה גרמו למחסור בידיים עובדות, ובתי עסק רבים מחפשים מלצרים ואנשי מטבח. הנה ההזדמנות שלכם לרכוש ניסיון בעולם המטבח ולהוכיח לאמא שאתם מסוגלים להועיל בתחום הקולינרי, ולא רק בתור צרכנים. 
המלצה שלנו: 30 ש"ח לשעה 

צילום: shutterstock

מצאתם עבודה לחופש הגדול? דעו את זכויותיכם


איך מגיעים? 
ההסעה למקום העבודה ובחזרה ממנו יכולה להשפיע על היום כולו. לכן, מומלץ לבדוק את הנושא מבעוד מועד. האם נוסעים עם חברים? הבוס נותן טרמפ? יש אוטובוסים קרובים לאזור? הבוס משלם לכם על הנסיעות? כל האפשרויות טובות, כל עוד אתם מודעים מראש ומתכוננים בהתאם. 

מה אוכלים? 
האמרה המפורסמת קובעת שהצבא צועד על קיבתו, ולכן, גם העובד צריך לדאוג לקיבה עמוסה. ליום עבודה ארוך אסור להגיע בלי אוכל, ומומלץ להיערך מראש עם ארוחה חמה או נשנושים משביעים. יש לבדוק קודם מול הבוס איך אופי העבודה ישפיע על האכילה, האם יש הפסקות מסודרות, מקום לחמם צלחת או אפילו סופר קרוב לקניית מצרכים. גם כאן, כל התשובות נכונות, הסוד הוא בתכנון. 

כמה משלמים? 
כסף הוא אחד הנושאים הכי חשובים בחיים, אם לא החשוב בהם, ועדיין מתבגרים רבים מתביישים לדבר עליו. אז אל, נערים יקרים, אל תתביישו לבדוק לפני כמה יהיה השכר שתקבלו בעבור העבודה. חשוב לברר כיצד תקבלו את הכסף; מזומן, הפקדה בנקאית, צ'ק או תלוש משכורת. האם התשלום יהיה בסוף העבודה או בסוף החודש, והאם יכלול גם את שווי הנסיעה או הוצאות נלוות.