סופר סת"ם מירושלים לא רשם הכנסות בסך 110 אלף שקל מכתיבת ספרי תורה

בביקורת של רשות המיסים בירושלים, התגלה המקרה בו הודה סופר סת"ם באי דיווח. בעלת משפחתון לא רשמה הכנסות בסך 60 אלף שקלים שקיבלה מהורים, ובעל דוכן בשוק רמלה-לוד הסמוך לקניון מלחה נמלט כשהבחין בפקחים

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/22 12:03 ח בסיון התשפב

סופר סת"ם מירושלים לא רשם הכנסות בסך 110 אלף שקל מכתיבת ספרי תורה
רשות המיסים, מבצע בישיבות ועמותות במרכז, צילום: FLASH90

מחלקת ניהול ספרים בפקיד שומה ירושלים ערכה לאחרונה מבצע לבחינת רמת הציות להוראות ניהול ספרים ורישום הכנסות ולחוק לצמצום השימוש במזומן. המבצע נערך בשכונות תלפיות, רוממה, מרכז העיר, בית וגן, מבשרת ציון, ו"בשוק רמלה לוד" שמתקיים מידי יום שני באזור מלחה. במהלך המבצע התגלו מספר מקרים של בעלי עסקים שלא רשמו הכנסות או לא דיווחו כלל לרשות המסים על פעילותם.

ביקורת שנערכה אצל סופר סת"ם העלתה כי הוא אינו מנהל ספרים, לא מדווח לרשויות המס וכלל לא רשום במערכי המס. לעוסק נערכה חקירה במהלכה הודה כי לא רשם הכנסות של 110 אלף שקל משתי עסקאות של כתיבת ספרי תורה.

בביקורת שנערכה במשפחתון נמצא כי לא נרשמו הכנסות של 60 אלף שקלים שהתקבלו בחודש האחרון בצ'קים ובהעברות בנקאיות מהורים. בעלת העסק טענה כי היא לא הספיקה לרשום את ההכנסות. בביקורת בחנות למכירה ותיקון אופנים, נמצא שתשלומים בסך 3,000 שקלים שהתקבלו בביט לא נרשמו בספרי העסק משנת 2021. בעל העסק אמר בתגובה כי לא ידע שיש לרשום הכנסות בביט וחשב כי "מספיק שזה נכנס לחשבון".

במסגרת הביקורת בשוק רמלה לוד נרשם מקרה חריג כאשר בעל דוכן נמלט בריצה לאחר שהבין כי המבקרים בדרך אליו. פרטיו אותרו לאחר מכן במאגרי המידע של רשות המסים והוא זומן להמשך חקירה במשרדי פקיד השומה.