אושרו מענקי האומיקרון לעסקים הקטנים: אלה הקריטריונים לקבלת הסיוע

השרים אישרו את הצעד שיזם שר האוצר אביגדור ליברמן לתשלום מענקים של עד 600 אלף שקלים לכל עסק. בין הקריטריונים: בלי דיבידנדים, מחזור עסקי עד 60 מיליון שקל וירידה של 35 אחוזים לפחות במחזור בין מ-2019

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/05/22 13:26 ז באייר התשפב

אושרו מענקי האומיקרון לעסקים הקטנים: אלה הקריטריונים לקבלת הסיוע
חנות סגורה במהלך הקורונה, , צילום: Hadas Parush/Flash90

‏הממשלה אישרה היום (א') את הצעת שר האוצר, אביגדור ליברמן, למתווה סיוע לעסקים בגין הפגיעה מוריאנט האומיקרון. מדובר במענה כולל, בתשלום אחד וללא בירוקרטיה שצפויים להיות זכאים לו למעלה מ-100 אלף עסקים בסכומים של אלפי שקלים לעסקים זעירים ועד 600 אלף שקלים לעסקים קטנים ובינוניים.

תנאי הזכאות העיקריים לקבלת המענק: 
1. ירידת מחזורים משמעותית: סף ירידת המחזורים בינואר ופברואר 2022 לעומת החודשים המקבילים ב-2019 יעמוד על 35 אחוזים לפחות.
2. המחזור של העסק אינו עולה על 60 מיליון שקלים. 
3. העסק לא חילק דיבידנד בשנים האחרונות. 
4. תנאי הזכאות של עסקים חדשים שנפתחו בשנים 2020 ו-2021 יהיו דומים לאלו שניתנו במענקים קודמים לעסקים שנפתחו בחודשים ינואר-פברואר 2020 כך שהם יהיו זכאים למענק רגיל.

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר: "הממשלה מעניקה וודאות לעצמאים ולעסקים הקטנים והבינוניים במדינת ישראל. לאורך כל הדרך אמרתי שמי שנפגע בגל האומיקרון יקבל את הסיוע הנדרש מאיתנו והיום עם פתיחת מושב הכנסת אנחנו מיישמים. ההחלטה שתובא להצבעה בכנסת תאפשר לעצמאים לקבל מענה כולל בתשלום אחד וללא בירוקרטיה, להמשיך להניע את המשק ולהצמיח את הכלכלה הישראלית".