בהובלת אביר קארה: המהפכה ברישוי עסקים יוצאת לדרך

סגן השר אביר קארה עובד בחודשים האחרונים על הקלה ברגולציה בכל הנוגע לרישוי עסקים בישראל, הבוקר הוצגה התכנית שתקל על בעלי העסקים בישראל | כל הפרטים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 01/05/22 11:21 ל בניסן התשפב

בהובלת אביר קארה: המהפכה ברישוי עסקים יוצאת לדרך
אביר קארה, צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

סגן השר אביר קארה ושרת הפנים הציגו הבוקר את המהפכה ברישוי העסקים. התיקון מציע שורה של הקלות רגולטוריות ביחס ל-56 פריטים, שישפיעו על עשרות אלפי בתי עסק. התיקון פונה ל-44,052 בעלי עסקים, המהווים, שליש מהעסקים בעלי הרישיון בישראל שיהנו מהקלה זו.

סעיפי התוכנית:

1.       מחיקת פריטים מהתוספת לצו, כך שחלק מהעסקים לא ידרשו להוציא אישור.
2.       עדכון תוקף הרישיון של חלק מפריטי רישוי, כך שיוארך הרישיון למועד מאוחר מהקבוע כיום בתוספת לצו.
3.       עדכון תיאורי העסקים טעוני הרישוי כך שעסקים שרק החל מגודל מסוים יהיו טעוני רישוי. 
4.       עדכון מסלולי הרישוי וסיווגם למסלולים מקלים יותר.
5.       מחיקת מסלולי רישוי לא רלוונטיים של פריטי רישוי.

העסקים שיושפעו מהתיקון:

1. הורדת רישיונות עסק בייבוא.
2. הורדת רישיונות עסק בייצור מזון לעסקים קטנים.
3. הורדת דרישות משטרה למסעדות ובתי קפה.
4. ביטול רישיונות מיותרים.
5. הארכת תוקף רישיונות לבריכות, בתי מלון, דיסקוטקים, איטליזים.

ההצעה לתיקון זה גובשה לאחר עבודת מטה שכללה את הצגתה בפני מליאת הוועדה הבינמשרדית לרישוי עסקים – בה חברים נציגי נותני האישור ונציגים מהשלטון המקומי, ושבסמכותה להמליץ לשרת הפנים על שינויי חקיקה – ופגישות פרטניות עם נציגי נותני האישור השונים. נציגי איגוד רישוי עסקים ארצי נפתלי קאייקוב ואיילת וסרמן. התיקון לצו פורסם להערות הציבור, לאחר קבלת ההערות וההתייחסות אליהן, השרה שקד תחתום על הצו וההקלות יכנסו לתוקף באופן מיידי ב-17.05.התיקון אינו דורש חקיקה בכנסת או אישור באחת מוועדות הכנסת.

סגן השר, ח"כ אביר קארה: כיזמים תמיד הרגשנו שהמדינה מנסה לנצח אותנו ומציבה מכשולים במסלול ההמראה. זאת לא בעיה רק של השולמנים, יוקר המחייה והרווחה של כל האזרחים תלויים בזה שיזמים יוכלו להתפרנס בכבוד. המהלך יקל על בעלי העסקים, יסיר מעליהם את הנטל הרגולטורי וכתוצאה מכך ירדו המחירים. התחייבתי להביא את מדינת ישראל למקומות המובילים בעולם בקלות בעשיית עסקים, הבוקר בזכות שותפות אמת עם שרת הפנים איילת שקד אנחנו עושים צעד ענק נוסף בדרך לשוק חופשי יותר"