ההגרלות לדירה בהנחה החלו - כל הפרטים

נרשמתם לתוכנית דירה בהנחה? כדאי שתדעו ששר הבינוי והשיכון זאב אלקין פתח הבוקר את ביצוע ההגרלה הראשונה של התכנית | מתי יפורסמו התוצאות הראשונות לזוגות המאושרים?

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 26/04/22 12:10 כה בניסן התשפב

ההגרלות לדירה בהנחה החלו - כל הפרטים
דירות חדשות, צילום: Flash90

הבוקר (ג') פתח שר הבינוי והשיכון זאב אלקין את ביצוע ההגרלה הראשונה של תכנית "דירה בהנחה". במהלך הימים הקרובים יתבצעו 150 הגרלות, בהם יוגרלו 10,053 דירות ב-31 יישובים ברחבי הארץ. ביניהם: באר יעקב, לוד, אשדוד, ירושלים, עכו, דימונה, ראשון לציון ועוד.

תוצאות ההגרלה של דירה בהנחה יפורסמו במאי

תוצאות ההגרלה צפויות להימסר לזוכים במהלך חודש מאי. ההגרלה נפתחה להרשמה ב20.3 ולאחר הארכה נסגרה ב10.4. להגרלה זו נרשמו 119,207 משקי בית. הליך ההגרלה נערך בהתאם לנהלים מחמירים ומוקפדים, במערכת ממוחשבת, ללא מגע יד אדם, בניהולה של ועדה ובפיקוחו של רו"ח מוסמך, וחישוב התוצאות מתבצע בחדר הגרלות סגור, בנוכחות ועדת הגרלות המפקחת, בודקת וחותמת על תוצאות ההגרלה. ועדת ההגרלות מורכבת מיו"ר ההגרלה, נציג חברה מפקחת, נציג שיווק, נציג חשבות ונציג לשכה משפטית

זאב אלקין, שר הבינוי והשיכון מסר בפתיחת ההגרלה: "אנו נמצאים ברגע היסטורי. היום יצאנו לדרך עם 10,000 הגרלות הראשונות לאחר יותר משנתיים ללא הגרלות. אך זו רק ההתחלה! עד סוף השנה נגריל כל חודשיים עוד 20 אלף דירות בכ-150 פרויקטים  בדירה בהנחה משמעותית לזוגות הצעירים. באופן סמלי ההגרלה הראשונה מתקיימת בירושלים בגבעת המטוס, ובכובעי השני כשר ירושלים ומורשת אמשיך לפעול לפיתוח ובנייה בעיר הבירה שלנו. אנו לא מסתפקים בזה. לאחר ששברנו את שיא השיווקים לשנה אחת כ- 100 אלף , אנו ממשיכים לשווק בקצב גבוה מאוד שיוביל לגידול משמעותי בהיצע . אנו גם נגן על זכויות רוכשי הדירות באמצעות חוק המכר שיפסיק את הצמדת תשומות הבנייה הלא מוצדקת, וניתן ייעוץ והכוונה לרוכשי הדירות. לסיום, אני רוצה להודות לידידי סגן ראש הממשלה גדעון סער שנתן לי את הגיבוי  עוד בזמן בניית התקציב וכן לשר האוצר  שאיפשר תקציבית את הפעילות שלנו ואחרונים חביבים, עובדי ועובדות משרד הבינוי והשיכון שעבדו לילות כימים בלחצים ועומסים והצליחו לעמוד במשימה. אני רוצה לאחל לכל הזכאים בהצלחה!"

גדעון סער, סגן רה"מ ושר המשפטים הוסיף: "ישנם שני דברים משמעותיים שניתן לעשות כדי לקדם את הזוגות הצעירים להגיע לדירה: 1. חייבים להגיע להצפה של קרקעות לבנייה למגורים בהיקפים גדולים עם הגבלה של המחירים, שהרי בסופו של דבר זה המפתח. מצד אחד זה יבוא מתקציב המדינה המדינה, אך זה יתן מענה ישיר לאזרחים. לכן חשוב ללכת למהלך גדול ומשמעותי. 2. למצוא את הדרכים לתמרץ היקפים גדולים של התחדשות עירונית. אני מאמין שכדי להתמודד בצורה אפקטיבית אנחנו צריכים ללכת למהלכים הללו ואני מתכוון להאבק על זה יחד עם חבריי".