ריהוט, תרופות ונייר טואלט: תכנית "מכס אפס" יוצאת לדרך

פורסמו שורת צווים להפחתת מכסים ממגוון רחב של מוצרים מיובאים - בהם כלל הריהוט לבית, מוצרים רפואיים וחומרי גלם לתעשייה. ליברמן: "נמשיך לחזק את מעמד הביניים - עמוד השדרה של החברה הישראלית"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 28/02/22 17:36 כז באדר א'

ריהוט, תרופות ונייר טואלט: תכנית "מכס אפס" יוצאת לדרך
הפחתת המכסים על ריהוט, צילום: Yaakov Naumi/Flash90

במסגרת התוכנית הכלכלית של משרד האוצר להורדת יוקר המחייה, פורסמו היום (ב') להערות הציבור שורת צווים לביטול מכסים, שצפויה להוזיל את עלויות המפעלים, להגביר את הפריון במשק ולסייע למפעלים לצלוח את התקופה הנוכחית. לצד הפחתת המחירים לצרכן, תכנית "מכס אפס" צפויה לסייע בפתיחת שווקים חדשים ליבוא, בהפחתת רגולציה ולהגדלת היבוא המקביל.

בין הצווים שנחתמו: ביטול המכסים בגובה של 12% על כלל מוצרי הריהוט המיובאים - ובפרט מיטות, ספות, שידות, כסאות, ארונות ועוד. היקף שוק הריהוט בישראל מוערך בכ-8-7 מיליארד שקל וביטול המכס צפוי להביא להפחתת מחירו לצרכן.

ביטול מכסים על מגוון מוצרי צריכה לרבות תרופות ומוצרים רפואיים, נייר טואלט, גפרורים, תכשירים לבישום חדרים, מחברות ואלבומים, פרווה מלאכותית, זיקוקים, קוטלי חרקים ופטריות, טפטים לקירות, ממחטות, מפות ומפיות, מעטפות, לוחות שנה וספרי צביעה לילדים .

בנוסף, צו להפחתת מכסים על מוצרים וחומרי גלם לתעשייה כגון: מלחים שונים, שמנים, ניטרטים ופוספטים, תרכובות, דשנים, חומרי הדברה, פלסטיק ומוצריו, מוצרי גומי שונים וחומרי צבע ועוד.

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר: "תכנית 'מכס אפס' מורידה את המכס על שורה ארוכה של מוצרים לצרכנים ולתעשייה מה שיוזיל את מחירם באופן ניכר. צעד זה מגיע בנוסף לתוספת נקודות הזיכוי להורים עובדים  וסבסוד הצהרונים - כך שההכנסה הפנויה של המשפחות העובדות יגדל באלפי שקלים בשנה ויתרום. נמשיך לחזק את מעמד הביניים - עמוד השדרה של החברה הישראלית".