בשורה לשוק הסלולר: אושרה מכירת אקספון לקבוצת כלירמרק

שר התקשורת יועז הנדל אישר את מכירת השליטה בחברת אקספון לידי קבוצת כלירמרק של יניב לרנר. העסקה אושרה לאחר שהובאו בחשבון שיקולי קידום תחרות ענפית בענף הסלולר ומצבה של החברה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 20/02/22 18:04 יט באדר א'

בשורה לשוק הסלולר: אושרה מכירת אקספון לקבוצת כלירמרק
הנדל, אישר את העסקה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משרד התקשורת בראשותו של השר יועז הנדל, אישר היום (א') את מכירת השליטה בחברת אקספון לידי קבוצת כלירמרק של יניב לרנר. העסקה אושרה לאחר שהמשרד שקל בין היתר שיקולים של קידום תחרות ענפית בענף הסלולר. העסקה תאפשר את המשך פעילותה של אקספון בשוק, זאת לאחר שבחודשים האחרונים אקספון הייתה מצויה בהליך אישור הסדר חוב בבית המשפט המחוזי.

לצד זאת, משרד התקשורת מאשר שינויים בהסכם השיתוף רשתות בין סלקום לאקספון שתמשיך לפעול במתכונת של מפעיל סלולרי בעל רשת עצמאית (MNO), וצפויה לקדם ולהשקיע בפרישת תשתיות דור 5. אקספון תמשיך את פעילותה הסדירה של החברה בשוק ותימנע מהגעה להליכי פירוק, מה שצפוי להוביל לשיפור איכות הכיסוי, הקליטה והשירות למנוייה, ובעל חשיבות למשק ולכלל הציבור בישראל.

אישור המכירה והשינויים בהסכם שיתוף הרשתות משמרים את מבנה השוק הקיים הכולל חמישה מפעילי סלולר בעלי רשת וכן את רמת התחרות הקיימת בשוק. כמו כן, הם צפויים לקדם את המשך ההשקעות בשוק תשתיות התקשורת הישראלי הכולל את קידום פרישת דור 5, שמהווה מרכיב משמעותי לצמיחת המשק הישראלי ושיפור השירותים לכלל הציבור.