החברה שמפתחת מיקרו טורבינות פתחה את המסחר בבורסה

הנהלת חברת האנרגיה המתחדשת, טורבוג'ן, פתחה הבוקר את המסחר לרגל הרישום בבורסה בתל אביב בתחילת החודש. הפיתוח של החברה ישמש לייצור מקומי של חשמל ושל חום במבנים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 20/02/22 11:44 יט באדר א'

החברה שמפתחת מיקרו טורבינות פתחה את המסחר בבורסה
ראשי טורבוג'ן בפתיחת המסחר בבורסה, צילום: אמיר פלד

הנהלת טורבוג'ן פתחה הבוקר (א') את המסחר, לרגל הרישום למסחר בבורסה לניירות ערך. טורבוג'ן עוסקת בפיתוח מיקרו-טורבינה רב-דלקית לייצור מקומי של חשמל ושל חום במבנים, אשר מבוססת על גז טבעי ביודיזל וסולר. הייצור המשולב של חשמל וחום נועד לשמש לחימום מבנים, מעלה את הנצילות האנרגטית הכוללת, ונועד לפתור את בעיות אספקה והולכה של רשת חשמל במרכזי ערים.

מוצרי החברה מיועדים בעיקר לבנייני מגורים, בתי מלון, בתי אבות, בתי חולים ועוד,  בעיקר בארה"ב ובאירופה, שם קיימות תשתיות מתקדמות של הובלת גז טבעי. החברה נמצאת בשלב המעבר מתהליכי המו"פ לייצור, וצופה תחילת מכירות בארה"ב ב-2023 ובאירופה ב-2024.

לטורבוג'ן הסכמים להטמעת הטכנולוגיה באתרים במדינת ניו-יורק, ובחוות שרתים למטבעות דיגיטליים במדינת ויומינג בארצות הברית. בישראל התקשרה החברה עם "סופרגז" לשיתוף פעולה בלעדי להפצת מיקרו הטורבינות.

החברה הנפיקה לציבור כ-18 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כ-143 מיליון שקל. מניית החברה נכנסה בתום יום המסחר של ה- 3 בפברואר, 2022 במסגרת המסלול מהיר לחברות חדשות, למדדי הבורסה: ת"א-צמיחה, ת"א טק-עילית, ת"א-גלובל בלוטק, ת"א-טכנולוגיה, ת"א-קלינטק, ות"א-תשתיות אנרגיה.

ירון גלבוע, מנכ"ל טורבוג'ן אמר: "אני גאה לעמוד כאן היום ולקחת חלק במעמד מרגש זה. עברנו כברת דרך ארוכה, מסטארט-אפ קטן עם חזון גדול ועד לחברה ציבורית המונפקת בבורסה. ההנפקה הראשונה שלנו בבורסה בישראל עם משקיעים ישראלים, היא אבן דרך חשובה מאוד במסע שלנו. אני רוצים להודות למשקיעים על האמון הרב שהם גילו במוצר ובחזון שלנו. חברת טורבוג'ן, נמצאת בחזית המהפכה והמגמה העולמית ההולכת וגוברת של ייצור עצמי ומקומי של חשמל, בעידן בו גוברת הבעיה של הולכת חשמל מאנרגיות מתחדשות, ותעשיות החשמל אינן יכולות עוד לעמוד בעומסי הצריכה המתהווים,  בעיקר לאור ביקושי שיא לחשמל בערים עם גדילתה של תעשיית הרכב החשמלי, ו"פיקים" בצריכת החשמל. מיקרו הטורבינה שפיתחנו, טומנת בחובה הבטחה צרכנית משמעותית לצד חזון לייצור חשמל ירוק ונקי יותר".

ליאור נבון, מנהל יחידת מכירות ופיתוח שווקים בבורסה אמר: "טורבוג'ן מצטרפת למדד ת"א-קלינטק שהושק בנובמבר 2020, וכולל כיום 26 מניות בשווי כולל של כ-44 מיליארד שקל. אנו מאמינים כי נראה חברות ירוקות נוספות מצטרפות לבורסה בתל אביב גם בעתיד. אני מאחל לחברה הצלחה רבה בפיתוח פעילותה לטובת החברה, המשקיעים ולטובת עולם ירוק ומפותח יותר".