לראשונה: ענקית ההשקעות אינווסקו רשמה קרנות סל זרות בבורסה

החברה הבינלאומית, עם משרדים ב-20 מדינות וניהול נכסים בשווי של טריליון דולר וחצי עבור לקוחות מכל רחבי העולם, רשמה קרנות ראשונות שמהוות מוצרי דגל לבורסה לניירות ערך בתל אביב

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 07/02/22 11:27 ו באדר א'

לראשונה: ענקית ההשקעות אינווסקו רשמה קרנות סל זרות בבורסה
הבורסה סוגרת שנה, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

חברת אינווסקו רשמה היום (ב') לראשונה קרנות סל למסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב. Invesco היא חברת ניהול השקעות בינלאומית המציעה יכולות השקעה מקיפות ומגוונות, פאסיביות ואלטרנטיביות. עם משרדים ביותר מ-20 מדינות, החברה מנהלת נכסים בשווי של 1.5 טריליון דולר עבור לקוחותיה ברחבי העולם.

רישום קרנות הסל של Invesco בתל אביב משקף את הביקוש הגובר לקרנות סל בישראל והרישום יאפשר למשקיעים הישראלים גישה נוחה ויסייע לחברה להגדיל את נתח השוק בישראל. החברה מתכוונת להרחיב את מגוון קרנות הסל שתרשום למסחר בבורסה בתל אביב בחודשים הקרובים.

הקרנות הראשונות שנרשמו למסחר הינן מוצרי הדגל של Invesco. אלו כוללים מוצרי ליבה של אינווסקו, כגון: Invesco S&P500 UCTIS, קרן הסל בעלת העלות הנמוכה ביותר בטריטוריית EMEA, העוקבת אחר המדד הפופולרי בעולם, וקרן הסל MSCI Emerging Markets UCITS. בנוסף, החברה רשמה למסחר את קרן הסל Invesco KBW NASDAQ Fintech UCITS ושתי קרנות סל UCITS על מגזרים בארה"ב, המעניקות חשיפה ממוקדת יותר. בשבועות הקרובים תירשם למסחר גם גרסת ה- ESG של קרן הסל S&P500 UCITS.

לקרנות הסל של אינווסקו נוכחות בישראל כבר משנת 2014 והן זוכות לביקוש גובר מצד המשקיעים המקומיים, כשנכון לסוף 2021 השקיעו סך כולל של כ- 67.5 מיליארד דולר בנכסים מנוהלים של קרנות סל EMEA. החברה נהנתה מגידול של 36% בנכסים המנוהלים במהלך השנה האחרונה, שיעור הגידול הגבוה ביותר מקרב המנפיקים האירופאיים בעלי נכסים מנוהלים של יותר מ- 20 מיליארד דולר. מתוך סך של 10.8 מיליארד בנכסים חדשים נטו שנצברו במהלך שנת 2021, מרבית ההון זרם למכשירי ההון האמריקאים הליבתיים שלה, לרבות סך של 3 מיליארד דולר שהושקע בקרן הסל S&P500 UCITS של החברה.

הבורסה בתל אביב הפכה למוקד משמעותי עבור קרנות סל באזור.  בעקבות רישום ראשון זה של מוצרי Invesco, המצטרף למנפיקים בינלאומיים נוספים שכבר רשומים בבורסה, מציעה הבורסה כיום למעלה מ- 30 קרנות סל זרות של מנפיקים בינלאומיים, הנסחרות בתל אביב.

רשימה המלאה של קרנות הסל של Invesco שנרשמו הבוקר למסחר בבורסה

קרנות הסל של Invesco שנרשמו הבוקר למסחר בבורסה צילום: הבורסה לניירות ערך

גארי באקסטון, ראש תחום קרנות סל EMEA ב- Invesco, אמר: "ישראל הפכה לאזור בעל חשיבות משמעותית עבורנו והרישום המקומי של המוצרים מהמרכזיים והחדשניים ביותר של Invesco הוא צעד טבעי בקשר עם ישראל, המשקף את הדינמיקה בשוק. המשקיעים בישראל, מוסדיים ופרטיים כאחד, קיבלו בזרועות פתוחות את קרנות הסל, מוצר בעל עלות נמוכה, שקיפות וסחירות, ואנו צופים את המשך הגידול בשנת 2022".

שי יונה, ראש מערך השיווק של Invesco בישראל, הוסיף: "אנו שמחים על ההזדמנות להרחיב את דריסת הרגל שלנו מחוץ לבורסות המסורתיות של אירופה ולהצטרף לצמיחה של הכלכלה הישראלית, כחלק פעיל מהאקוסיסטם הפיננסי המקומי. זהו הצעד הראשון והחשוב ביותר, המאפשר ל- Invesco ולקהילת המשקיעים לשתף כוחות וליהנות מהיתרונות של מגוון קרנות הסל שלנו".  

איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה לניירות ערך בת"א אמר: "אנו שמחים לרשום בבורסה בתל אביב את קרנות הסל של Invesco. צעד זה מוסיף ומשקף את הביקוש הקיים לקרנות סל בישראל ואת האטרקטיביות של הבורסה בתל אביב, היוצרת הזדמנויות הן עבור המשקיעים והם עבור חברות ניהול נכסים בינלאומיות גדולות כדוגמת Invesco. הרישום בתל אביב ינגיש למשקיעים המקומיים מגוון גדול יותר של מוצרי השקעה והוא חלק מהתוכנית האסטרטגית שלנו להרחבת סל השירותים והמוצרים הזמינים למשקיעים בישראל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן