ברקע ההתמודדות עם הקורונה: נחתם הסכם קיבוצי לפסיכולוגים החינוכיים

הפסיכולוגים החינוכיים יקבלו מענק חד-פעמי של עד 4,500 שקל עבור 2021 | פסיכולוגים חינוכיים שיגדילו את היקף עבודתם במסגרת ועדת החינוך המיוחד בשנת 2022 יקבלו מענק נוסף ויתקיים מו"מ על שינויים במבנה השכר שלהם

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 24/01/22 12:53 כב בשבט התשפב

ברקע ההתמודדות עם הקורונה: נחתם הסכם קיבוצי לפסיכולוגים החינוכיים
הפסיכולוגים החינוכיים קיבלו הסכם קיבוצי, אילוסטרציה, צילום: shutterstock

משרד האוצר, ההסתדרות ומרכז השלטון המקומי ומעסיקים נוספים במגזר הציבורי הודיעו היום (ב') כי חתמו על הסכם קיבוצי לפסיכולוגים החינוכיים. לפי ההסכם, כ-3,700 פסיכולוגים חינוכיים יקבלו מענק חד-פעמי בגין עבודת ועדות הזכאות והאפיון לפי חוק החינוך המיוחד לצד התמודדות עם אירועים חריגים נוספים בשנת 2021, בגובה של עד 4,500 שקל לעובדים במשרה מלאה.

עוד סוכם כי בשנת 2022 יוענק לפסיכולוגים מענק בגובה של עד 1,700 שקל לעובד במשרה מלאה, שיינתן לעובדים שיגדילו את שיעור משרתם בחודשים פברואר עד יוני (כולל). עוד הסכימו הצדדים להיכנס למו"מ על שינויים במבנה השכר של הפסיכולוגים, על מנת להביא לשיפור השירות, ותוקצה לכך מסגרת עלות ייחודית בהסכם המסגרת הבא שחל על כל עובדי המגזר הציבורי.

הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר, קובי בר נתן אמר: "אני מברך על ההסכם אשר מתמרץ את הפסיכולוגים להגדיל את היקף משרתם בשירות הציבורי. אין ספק שתקופת הקורונה חידדה את הצורך בשירות פסיכולוגי ציבורי איכותי. הסכם זה יוביל לשיפור השירות ולפעילות רציפה של ועדות החינוך המיוחד לקראת שנת הלימודים הקרובה".

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד הוסיף כי, "ההסכם משפר את תנאי העסקתם של הפסיכולוגים החינוכיים, שמתמודדים עם מציאות לא פשוטה על רקע משבר הקורונה המתמשך ופועלים במסירות אין קץ. אני מודה למשרד האוצר, לשלטון המקומי, ליו"ר הסתדרות המח"ר ולכל מי שהיה מעורב במאמצים להשגת ההסכם".

יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות המח"ר, ד"ר יובל הירש אמר: "בנוסף לתגמול לפסיכולוגים החינוכיים עבור העומסים, יש בהסכם הזה לראשונה זה עשרות שנים התחייבות של המדינה לשינוי מבנה השכר ושיפור התנאים של כלל הפסיכולוגים בשירות הציבורי. זאת בשורה של ממש לאור גלי העזיבה המאסיביים של העובדים, ומשקף הבנה שהשירות הפסיכולוגי הציבורי נמצא בקריסה עקב תנאי שכר גרועים, ויש להצילו. כבר בזמן הקרוב נשב עם נציגי משרד האוצר על מנת לממש את ההתחייבויות".