סערת הגלידה נקמה מתוקה: בעקבות החרם על ישראל - מניית יוניליוור מתרסקת

חצי שנה לאחר שהודיעה יוניליוור לאבי זינגר על סיום ההתקשרות עמו עקב סירובו להחרים את יהודה ושומרון, מניית החברה ממשיכה להתרסק, ורושמת ירידה של 20.7% | זינגר: "ראוי היה שהממשלה תפעיל סנקציות מיידיות כנגד יוניליוור"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/01/22 14:46 יז בשבט התשפב

נקמה מתוקה: בעקבות החרם על ישראל - מניית יוניליוור מתרסקת
יוניליוור, צילום: shutterstock

בתאריך 19 ביולי 2021 דרשה חברת יוניליוור העולמית מאבי זינגר, הבעלים של בן אנד ג'ריס ישראל, שלא למכור גלידות ביהודה ושומרון. חצי שני חלפה מאז, ומניית החברה נמצאת בהתרסקות חסרת תקדים: בבוקר יום תחילת החרם, נסחרה המניה בשער של  4,356. הבוקר (ד') בדיוק שישה חודשים אחרי: המנייה החלה את המסחר על פי שער של 3,450. מדובר בהתרסקות של 20.7 אחוזים המתורגמים להפסד עצום של כ-26 מיליארדי דולרים.  

העבודה המאומצת של משרד החוץ והקהילות היהודיות בחו"ל, המנהלים בימים אלו מאבק רחב היקף אל מול יוניליוור העולמית, הובילה גם היא להפסדי הענק של החברה. באמצעות שיתוף פעולה עם 33 מדינות בארצות הברית, שחוקקו חוקים נגד חרם על ישראל, הצליחו משרד החוץ והקהילות היהודיות לגרום לכך שמדינות רבות יפעילו את חוקי החרם כנגד יוניליוור אשר הובילו למשיכת השקעות, אחזקות וקרנות פנסיה. בין המדינות אשר הפעילו את חוקי החרם: ניו יורק, ניו ג'רזי, אלינוי, טקסס, אריזונה ועוד ועוד. 

יוניליוור החווה שרשרת משברים שהחלה עם דרישת החרם, חווה בימים אלה משבר נוסף בעקבות סירוב חברת GSK מתחום הפארמה  להירכש על ידי יוניליוור. משבר זה בתוספת משבר החרם מעיד על כשל בדרכה של החברה וחוסר ממשל תאגידי.

אבי זינגר |

אבי זינגר | צילום: מתן פורטנוי

אבי זינגר, הבעלים של בן אנד ג'ריס ישראל אמר בעקבות צלילת המניה, כי מדובר ברוח גבית אדירה למאבק העיקש אותו הוא מנהל בימים אלה, כנגד הדרישה המופרכת של יוניליוור שלא למכור גלידות בכל חלקי ישראל. "אני רוצה להודות לאזרחי ישראל שממשיכים לתמוך במפעל הישראלי המעסיק 169 עובדים בפריפריה", אמר זינגר. 

בהמשך דבריו, ביקר את הממשלה, "אך בזמן שמדינת ישראל, באמצעות משרד החוץ, דורשת ממדינות העולם להפעיל את חוק החרם, ראוי היה שהיא עצמה תפעיל סנקציות מיידיות כנגד יוניליוור הפועלת ללא הפרעה בישראל ומקבלת הטבות רגולטוריות חסרות תקדים. כמו כן, לא יתכן שמצד אחד יוניליוור תחרים את ישראל ומהצד השני צה"ל ימשיך לרכוש מהחברה מוצרים בשווי מיליוני שקלים בשנה".


(שר החוץ מתייחס להחלטה להחרים את ישראל, ארכיון)