משרד הכלכלה בדק: זה סל המוצרים הזול ביותר

עלייה של 7 שקלים ביחס למחיר הסל בחודש קודם. ממוצע סל המוצרים, עמד בחודש דצמבר 2021 על 958 שקלים. הפער בין הרשת היקרה - "מיני סופר אלונית", לרשת הזולה ביותר - "רמי לוי באינטרנט" בחודש דצמבר הוא 34% שהם 290 שקל

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 12/01/22 17:27 י בשבט התשפב

משרד הכלכלה בדק: זה סל המוצרים הזול ביותר
כמה עולה סל הקניות הזול ביותר? אילוסטרציה, צילום: Yossi Aloni/Flash90

משרד הכלכלה והתעשייה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמים היום (ד') את נתוני סל המוצרים הבסיסי לחודש דצמבר 2021, שמתבסס על נתוני המועצה לצרכנות מתוך אתר פרייסז. ממוצע הסל עמד על 958 שקלים - עלייה של שבעה שקלים ביחס לחודש נובמבר. 

מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר היקר ביותר בחודש דצמבר היא "מיני סופר אלונית" – עלות הסל הנבדק בחודש זה עומדת על 1,137 שקלים - 179 שקלים מעל הממוצע.

הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר הזול ביותר בחודש דצמבר, מתוך רשימת הרשתות שנבדקו היא "רמי לוי באינטרנט", כאשר עלות הסל הנבדק בחודש זה עומדת על 847 שקלים - 111 שקלים מתחת לממוצע.

מחירי הסלים בכל רשתות השיווק

מחירי הסלים בכל רשתות השיווק צילום: משרד הכלכלה

פער המחירים בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר בחודש דצמבר עומד על 34% שהם 290 שקלים. מתוך רשימת חנויות האונליין שנבדקו, פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה עומד על כ-16% שהם 135 שקלים.

הסל הנבדק כולל 68 מוצרים מהקטגוריות חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פירות וירקות, ומוצרי טואלטיקה וניקיון. סל המוצרים כולל את המוצרים הבסיסיים שהם הנמכרים ביותר ומהווים נתח משמעותי מהוצאות משקי הבית. 

נתוני עלות הסל ברשתות נבחרות

נתוני עלות הסל ברשתות נבחרות צילום: משרד הכלכלה

בבחינת קטגוריות הצריכה, בהשוואה לחודש נובמבר 21 קטגוריית ביצים ומוצרי חלב וקטגוריית הלחם הציגו עליית מחירים בשיעור של 2 אחוזים, בקטגוריית טואלטיקה וניקיון נרשמה עלייה של אחוז אחד.