בדחיפת שקד וקארה: 500 פלשתינים יצטרפו לענף המסעדות

בעקבות המחסור הכבד של עובדים בעולם המסעדנות בישראל, אישרה שרת הפנים את הגדלת המכסות של עובדים משטחי הרשות שיעלה מ-1,500 ל-2,000 עובדים. "זה WIN WIN לכולם", אמרה השרה שקד

ישי אלמקייס עמיאל ירחי עמיאל ירחי, ישי אלמקייס, חדשות כיפה 28/12/21 11:46 כד בטבת התשפב

בדחיפת שקד וקארה: 500 פלשתינים יצטרפו לענף המסעדות
חיזוק לענף המסעדנות. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

בניסיון לפתור את מצוקת כוח האדם הגדולה בענף המסעדנות ובעקבות פניית סגן השר אביר קארה, הקימה שרת הפנים איילת שקד ועדה בין משרדית שלפי המלצתה החליט מנכ"ל רשות האוכלוסין ההגירה, תומר מוסקוביץ לאשר אשרות עבודה לעוד 500 עובדים פלשתינים שיתווספו למכסה הקיימת בסך 1,500, כך שכעת המכסה של הענף עומדת על 2,000 עובדים.

המהלך נועד להגדיל את התפוקה של המסעדות ולהביא להפחתת עלויות כוח האדם במסעדות והורדה ביוקר המחייה. בנוסף, הצעד נותן מענה לקושי של בעלי המסעדות למצוא עובדים ישראלים ולכן נדרש פתרון של עובדים משטחי יהודה ושומרון. 

סגן השר אביר קארה אמר אחרי האישור כי "בעלי המסעדות זקוקים לכוח אדם נוסף והיום אני שמח לבשר בעקבות עבודה משותפת עם שרת הפנים אישרנו להגדיל את המכסות של העסקת עובדים פלשתינים במסעדות. צעד משלים לעבודה יחד עם שרת הפנים להורדת בירוקרטיה ברישוי העסקים. המהלך שעשינו יסייע לבעלי העסקים במיוחד לאחר משבר הקורונה ויסייע במציאת ידיים עובדות".

״מצוקת המסעדנים הובאה לפתחי על ידי סגן השר אביר קארה ולאחר בחינת הנושא, עלתה מצוקה אמיתית של המסעדנים הישראלים לגייס כוח אדם. הגדלנו ב-30% את כמות הפלשתינים שיוכלו להיכנס לישראל ולהתחיל לעבוד. זה WIN WIN לכולם".

שי ברמן, מנכ״ל איגוד המסעדות בירך על המהלך: "אני מודה לשרי האוצר, כלכלה ופנים, ולסגן השר קארה שנענו לפניתנו ופעלו במהירות וביעילות להגדלת מכסת העובדים הפלשתינים במסעדות. המכסה הזו לא תפתור את מצוקת כוח האדם אצלנו בעסקים אבל אנחנו מקווה שזה אחד מן הפתרונות שיקלו על המצוקה שלנו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן