בעקבות האומיקרון: התקבלה ארכה של 3 חודשים להחזרת מענקי הקורונה

הביקוש שעולה והתחלואה שמתפשטת הביאו את רשות המיסים להודיע על ארכה של שלושה חודשים, עד לסוף חודש מרץ 2022 בהחזרת מענקי הקורונה שהתקבלו על ידי עסקים שלא עמדו בחוק

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 27/12/21 15:00 כג בטבת התשפב

בעקבות האומיקרון: התקבלה ארכה של 3 חודשים להחזרת מענקי הקורונה
רשות המיסים, ארכה נוספת, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מנהל רשות המסים, ערן יעקב, הודיע היום (ב') על החלטתו לאפשר ארכה של שלושה חודשים, עד ל-31 במרץ 2022, לבצע הסדר מיוחד של פריסת תשלומים, ללא ריבית, להחזרת המענקים למי שביקשו וקיבלו מענקי סיוע לתקופת הקורונה ולא עמדו בתנאים שנקבעו בחוק. ההחלטה התקבלה בעקבות ההיענות הגבוהה להסדר שמציעה הרשות ולאור העלייה בנתוני התחלואה ופניות שהתקבלו בעניין. 

כזכור, במטרה לתת לעסקים מענה מיידי ובהתאם למדיניות הממשלה, שילמה רשות המסים את מענקי הסיוע לעצמאים ובעלי שליטה ומענקי הסיוע לעסק קטן, במהירות מרבית, על סמך הצהרות המבקשים לפיהן בין היתר, הייתה להם ירידת המחזורים הנדרשת בחוק לצורך הזכאות למענק.

בראשית חודש יוני השנה נפתחה באזור האישי באתר רשות המסים מערכת ייעודית המציגה למבקש את כל המענקים ששולמו לו, את הירידה במחזורים שנדרשה בחוק ואת הירידה שהוא חווה בפועל.  במקרה של מענקים ששולמו ביתר, מוצגות מספר אפשרויות להשבת הכספים ובכללם הסדר פריסה נוח של מלוא סכום החוב בתשלומים שווים חודשיים ללא ריבית אותו ניתן לבצע באמצעות פניה למשרד השומה או המייצג. עד כה כ- 48 אלף עוסקים אישרו כי קיבלו מענק ביתר, בסכום כולל של כ-1.22 מיליארד שקל כאשר מתוכם כבר הושבו כ-818 מיליון שקל מעוסקים אשר שילמו במלואו את החוב בגין המענקים או ביצעו הסדר תשלומים בגינו. 

החלטה זו מצטרפת להקלה נוספת שפרסמה הרשות בחודש שעבר לפיה תאפשר לבעלי עסקים שחוו ירידה במחזור השנתי בין השנים 2019 ל-2020, וסך החוב שבגינו מבוקשת הפריסה עולה על 15 אלף שקל, לפרוס את התשלומים להחזרת המענקים עד ל-31 ביוני 2023, במקום עד 31 בדצמבר 2022. יצוין כי לגבי יתר העסקים המועד לקבלת התשלום האחרון במסגרת ההסדר נותר לא יאוחר מסוף 2022.