שפעת העופות ממשיכה להתפשט: אותרו שלושה מוקדים נוספים ברחבי הארץ

לולים ברם-און בגלבוע, גבעת יואב ברמת הגולן ובעין החורש בעמק חפר זוהו עם שפעת העופות ובסך הכל בכ-90 אלף תרנגולי הודו. המוקדים בודדו ומתבצע ניטור אקטיבי של חוות נוספות באזור

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 27/12/21 14:22 כג בטבת התשפב

שפעת העופות ממשיכה להתפשט: אותרו שלושה מוקדים נוספים ברחבי הארץ
90 אלף תרנגולי הודו, למצולמות אין קשר לנאמר בכתבה, צילום: Yossi Aloni/FLASH90

משרד החקלאות ופיתוח הכפר עדכן היום (ב') על שלושה מוקדי התפרצות נוספים של שפעת עופות בצפון הארץ. במוקד הראשון בקיבוץ עין החורש שבעמק חפר, אותרו כ-31 אלף תרנגולי הודו לפיטום נגועים בנגיף הקטלני לעופות; במוקד השני, מדובר על כ-19 תרגולי הודו לפיטום נגועים במושב רם-און שבחבל התענך בגלבוע ובמוקד השלישי זוהו כ-38 אלף תרנגולי הודו לפיטום נגועים במושב גבעת יואב ברמת הגולן.

השירותים הווטרינריים פועלים בימים האחרונים במתכונת חירום, שלושת המוקדים הנוספים בודדו וממשיך הניטור האקטיבי באזור כולו, על מנת לבער את המחלה ולמנוע את המשך התפשטותה. 

לאור זאת, משרד החקלאות שב ומזהיר כי על כל מגדלי העופות והציפורים, למלא אחר הנחיות השירותים הווטרינריים, ולמנוע שוטטות של עופות בשטחים פתוחים. על כל  מקרי תחלואה ותמותה חריגים בעופות יש לדווח מיד לווטרינר המטפל ולשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות. בכל מקרה אין להשליך פגרי עופות בצורה לא מוסדרת. 

כמו במקרים קודמים השנה, גם במקרה זה מדובר בשפעת עופות מזן H5N1, שעלול לגרום בסיכון נמוך לתחלואה בבני אדם. מאז התפרצות שפעת העופות בקרב עופות בר באגמון החולה, השירותים הווטרינריים מבצעים ניטור אקטיבי של חוות ומשקים באזור הצפון כולו. בתוך כך, זוהו המוקדים הנוכחיים במושב עין חורש ובקיבוץ רם און. 

כאמור, רק אתמול פורסם על מוקד תחלואה נוסף בסמוך למושב מרגליות, ובו כ-320 אלף תרנגולות מטילות. זאת, בנוסף, למוקדים קודמים במרגליות, נאות גולן, אגמון החולה, כפר ברוך, קיבוץ עין צורים, אביגדור, מעיין צבי ונהלל. נכון להיום, משרד החקלאות מנהל חפ"ק באגמון החולה, על מנת לתכלל את פעילות כלל גורמי הממשלה הרלוונטיים הפועלים במקום, ולסייע לרשות הטבע והגנים ולקק"ל לנהל את אירוע התחלואה החריג בקרב עופות בר באזור. 

מאז מרץ 2006, אז התגלו מקרי שפעת עופות בקיבוץ חולית ועין השלושה שבדרום הארץ ובמושב שדה משה שבחבל לכיש, מתגלים מקרי שפעת כמעט בכל שנה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן