1.4 מיליארד שקל: קבוצת ברן בדרך לעסקת ענק באפריקה

ברן חתמה על מזכר הבנות להקמת פרוייקט תשתיות בהיקף עצום. החברה תהיה אחראית לביצוע פרויקט תשתיות הכולל בין היתר תכנון וביצוע של בניית סכר לאיגום מים, הכנת מאגר מים בקיבולת העולה על מיליארד קוב מים, והכשרת שטחים חקלאים בהיקף של כ-250 אלף דונם

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 16/12/21 10:36 יב בטבת התשפב

1.4 מיליארד שקל: קבוצת ברן בדרך לעסקת ענק באפריקה
עסקת ענק באפריקה, צילום: קבוצת ברן

קבוצת ברן הודיעה היום (ה') כי חברת בת שלה - ברן אינטרנשיונל, חתמה על מזכר הבנות להקמת פרוייקט תשתיות בהיקף של 1.4 מילארד שקל באפריקה. החברה תהיה אחראית לביצוע פרויקט תשתיות בתחומי המים והפיתוח החקלאי הכוללים בין היתר, תכנון וביצוע של בניית סכר לאיגום מים, הכנת מאגר מים בקיבולת העולה על מיליארד קוב מים, ובנוסף הכשרת שטחים חקלאים בהיקף העולה על כ- 250 אלף דונם. לא נמסר באיזה מדינה באפריקה יתבצע הפרוייקט.

חברת ברן אינטרנשיונל והגוף הממשלתי האחראי לעסקה, סיכמו על שיתוף פעולה על בסיס בלעדיות למשך כ-12 חודשים ממועד חתימת מזכר ההבנות, ניתן יהיה להאריך את תוקף ההסכם פעם אחת. על פי הערכות החברה, ההיקף המשוער של העסקה היא כ-400 מיליון יורו לתקופה של כ-36 חודשים, כאשר הפרויקט הוא בתחום תשתיות המים והחקלאות ועל חברת ברן אינטרנשיונל מוטל גם תכנון הפרוייקט וגם הביצוע.

ביצוע הפרוייקט כפוף לחתימת הסכמים מפורטים בין הרשות הממשלתית באפריקה לבין ברן אינטרנשיונל מקבוצת ברן ולסגירת חבילות המימון לפרויקט.

איציק פרנק מנכ"ל קבוצת ברן אמר כי "בהמשך ליישום האסטרטגיה ארוכת הטווח של החברה הממוקדת בפיתוח פרויקטי מים וחקלאות תוך ארגון חבילות מימון, ברן מצליחה למנף את היכולות שלה לעוד תחילתו של פיתוח מגה פרוייקט ענק באפריקה. כפי שאמרנו בעבר אנחנו מתכוונים להמשיך ולחזק את אחיזתנו ביבשת אפריקה המהווה עבורינו פוטנציאל רב, ובתחום המים בפרט. כחברה ישראלית וגלובלית אנו גאים לקחת חלק משמעותי בקידום יבשת אפריקה בתחומי המים והמזון ולהביא את הבשורה למדינות רבות".