פלייטיקה ורפאל צנחו, ואיפה גוגל ופייסבוק? נחשף דירוג חברות ההייטק הכי נחשקות

רוצים להתקבל לחברת הייטק ולא יודעים איפה כדאי? הדירוג השנתי היוקרתי של דן אנד ברדסטריט יעשה לכם סדר. איזה חברות הכי מבוקשות, מי שמרו על מקומן הגבוה ואיזה חברות הייטק התרסקו בעקבות הקורונה?

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 01/11/21 16:40 כו בחשון התשפב

פלייטיקה ורפאל צנחו, ואיפה גוגל ופייסבוק? נחשף דירוג חברות ההייטק הכי נחשקות
מיקרוסופט, צילום: shutterstock

כמדי חודש אוקטובר, חברת דן אנד ברדסטריט מפרסמת את רשימת DunsTech50 – דירוג חברות ההייטק והסטארט אפ שהכי טוב לעבוד בהן, שהשנה גילתה מי הצליחה לשמור על כוחה בתקופת הקורונה, מי סבלה מירידה דרסטית ומי זינקה למעלה.  

מהדירוג ל-2021 שמתפרסם כעת, מיקרוסופט ישראל ממשיכה לשמור על המקום הראשון, שלוש שנים ברציפות. בנימוקי הדירוג מצויין כי מיקרוסופט מעניקה לעובדיה אתגר מקצועי מתמיד, סביבת עבודה דינאמית וגמישה. גם במקום השני הסטטוס קוו נשמר עם גוגל ישראל זו השנה השנייה ברצף. את הפודיום סוגרת חברת איירון סורס שמתגאה בכך שכמעט 60% מהעובדים שלהם הגיעו דרך חברים שכבר עובדים בחברה והמליצו להם להגיע.

משרדי גוגל בלונדון, מקום שני בישראל

משרדי גוגל בלונדון, מקום שני בישראל צילום: shutterstock

במקום הרביעי נמצאת סיילספורס עם עלייה של 6 מקומות, ובמקום החמישי נמצאת חברת הסייבר הגדולה בעולם פאלו אלטו נטוורקס כשמרכז המחקר והפיתוח של החברה בתל אביב הוא הגדול ביותר מחוץ לקליפורניה עם כ-700 עובדים.

בהמשך העשירייה הראשונה נמצאות ויקס (מקום 6), פייסבוק ישראל (מקום 7), מאנדיי (במקום השמיני, אחרי שבשנה שעברה הייתה במקום ה-16 בלבד), אינטל (נשארת במקום התשיעי) ואת העשירייה סוגרת חברת AppsFlyer שכלל לא נכנסה לדירוג בשנה שעברה. 

במורד הרשימה אפשר למצוא את אפל במקום ה-18 בלבד, אמזון רק במקום ה-23, איביי במקום ה-31, חברת הגיימינג פלייטיקה שצנחה מהמקום החמישי אל המקום ה-40, צ'ק פוינט במקום ה-47 אחרי שבשנה שעברה דורגה ב-19, רפאל שירדה לא פחות מ-28 מקומות אל המקום ה-48, ואלביט במקום ה-50.

פלייטיקה, צונחת בדירוג

פלייטיקה, צונחת בדירוג צילום: shutterstock

הדירוג מתבסס על מחקר נרחב, שנערך על ידי דן אנד ברדסטריט ובחן מאות חברות הייטק וחברות סטארט אפ הפועלות בישראל. במסגרת המחקר, נבחנו מגוון פרמטרים כמו יכולת העובד להשפיע בחברה, הסביבה הטכנולוגית, פיתוח קריירה ושימור עובדים, חווית סביבת העבודה, תנאים ושביעות רצון העובדים ועוד.

במקביל, נבדקו שביעות הרצון של העובדים במגוון פרמטרים, החל מתנאי העסקתם והאתגר המקצועי, ועד יכולת ההשפעה, איזון בית-עבודה ועוד. כמו כן, נשאלו העובדים ומנהלי ה- HR מיהן, לתפיסתם, חברות ההייטק והסטארט אפ שהכי טוב לעבוד בהן ללא קשר למקום עבודתם.