נתוני ShoppingIL חושפים אצל מי הישראלים מעדיפים לקנות

2,600 עסקים ישראלים נרשמו ל-ShoppingIL של גוגל, המספר הגבוה אי פעם וגידול של 23% מהשנה שעברה, כל עסק עשירי נפתח בזמן הקורונה ויש פער ממוצע של 49% בביקוש לטובת מותגים ישראלים מתחילת השנה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 25/10/21 09:51 יט בחשון התשפב

נתוני ShoppingIL חושפים אצל מי הישראלים מעדיפים לקנות
הקניות בשופינג IL, מעדיפים תוצרת מקומית, צילום: shutterstock

חודש הקניות המקוונות העולמי יפתח גם השנה עם ShoppingIL של גוגל ישראל, אירוע הקניות הישראלי ברשת שיתקיים ב-10-9 בנובמבר. זו השנה השמינית ברציפות שחגיגת הקניות מתקיימת, כשהנתונים מראים כי נרשם גידול של 23% ביחס לשנה שעברה במספר העסקים המשתתפים ב-ShoppingIL, שמסתכם ב-2,600. בנוסף, לפני נתוני ההרשמה, כל עסק עשירי הוקם בתקופת הקורונה. 

לפי תוצאות סקר ש-Google ערכה בקרב העסקים שהשתתפו באירועי המכירות בשנה שעברה ומתפרסמים כעת, ארבעה מכל חמישה עסקים (78%) שהשתתפו דיווחו על עלייה במכירות בימי ב-ShoppingIL ביחס ליתר הימים בשנה, 45% העידו על עלייה של מעל 50% ו- 32% העידו שהכפילו את המכירות (עלייה של 100% ומעלה). 

עוד מדווחת Google כי לפי תוצאות סקר שערכה Ipsos בנובמבר 2020 בקרב מדגם מייצג של ישראלים שנוהגים לקנות אונליין, שליש מהמשיבים רכשו במסגרת Shopping IL. ב-2019 הנתון עמד על 22% והשנה צפויה עלייה נוספת בהיקף הצרכנים שיבצעו רכישה. עוד עולה מהסקר שבסל הקניות הממוצע חל גידול מ-266 ש״ח ב-2019 ל- 398 ש״ח ב-2020. 

ברק רגב, מנכ״ל Google ישראל אמר כי, "אנחנו גאים לראות ש-ShoppingIL של Google הפך לאירוע משמעותי בכלכלה הישראלית כשאחד מכל שלושה עסקים מכפיל את ההכנסות במהלכו ועם סל ממוצע של 400 ש״ח ב-2020. מאות עסקים שישתתפו השנה נפתחו בתקופת הקורונה, ואנחנו מקווים שכמה שיותר ישראלים יחשפו אליהם באמצעות ShoppingIL". 

בדיקה מיוחדת שערכה Google בנוגע לביקושי הצרכנים מראה שינוי מגמה בהעדפות הצרכנים הישראליים שמתעניינים יותר ויותר במותגים ישראלים. חנית מרינוב, סמנכ״לית השיווק של Google מציינת בהקשר זה כי "אם עד פריצת הקורונה, הצרכן הישראלי התעניין במידה שווה במותגים מקומיים וזרים, בחודשים ינואר-ספטמבר 2021, נוצר פער של 49% בביקושים, לטובת המותגים הישראלים. ההעדפה לרכישת מותגים ישראלים מעסקים ישראלים, גם לאחר פתיחת המשק וסיום תקופות הסגרים, היא בשורה מעולה למשק הישראלי ומעידה, בין היתר, על קפיצת המדרגה שעשו העסקים הישראלים במכירות אונליין", אמרה מרינוב והדגישה כי, "זוהי גם תזכורת לעוד אלפי עסקים ברחבי הארץ להצטרף לעולמות  האיקומרס ולהשקיע בנוכחות הדיגיטלית שלהם כדי שיוכלו להיענות לצרכים של הלקוחות שלהם".