מרשים: אורקה סקיוריטי סגרה סיבוב גיוס הון של יותר מחצי מיליארד דולר

הסיבוב הובל על ידי קרן טמסק, שהיא קרן ההשקעות של ממשלת סינגפור ומהמשקיעים הגדולים בעולם. סך הכל גייסה אורקה 640 מיליון דולר מאז הוקמה, 605 מיליון דולר מתוכם גויסו תוך פחות משנה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 05/10/21 15:09 כט בתשרי התשפב

מרשים: אורקה סקיוריטי סגרה סיבוב גיוס הון של יותר מחצי מיליארד דולר
גיוס מרשים ביותר, , צילום: אורקה סקיוריטי

חברת הסייבר Orca Security סגרה סיבוב גיוס הון של 550 מיליון דולר, לפי שווי של 1.8 מיליארד דולר. מדובר בהרחבה של סיבוב מסדרה C עליו הוכרז מוקדם יותר השנה בהיקף של 210 מיליון דולר. מאז החברה הרחיבה את הסבב עם גיוס של 340 מיליון דולר נוספים, שהעלו את שווי החברה בכ-50%. סך הכל גייסה אורקה 640 מיליון דולר מאז הוקמה, 605 מיליון דולר מתוכם גויסו תוך פחות משנה.

הסיבוב הובל על ידי טמסק (Temasek) קרן ההשקעות של ממשלת סינגפור. שהיא מהמשקיעים הגדולים בעולם, המנהלת פורטפוליו של מעל 300 מיליארד דולר והחזירה תשואות מרשימה ויוצאת דופן של מעל 14% בממוצע לכל שנה ב-40 השנים האחרונות. אורקה סקיוריטי תמנף את תיק ההשקעות של טמסק ואת רשת הקשרים העולמית כדי להעמיק את חדירתה לשווקים.

משקיעים נוספים שהשתתפו בסיבוב הם קרן CapitalG של תאגיד אלפבית (Google), SAIC  ,  Splunk Ventures, Redpoint Ventures, GGV Capital שמשקיעה בחברה בפעם השלישית, ICONIQ Growth ו- Silicon Valley CISO Investments, קבוצת אנג'לים המורכבת מ-50 מנהלי אבטחת מידע מובילים בארה"ב המשקיעים את הונם האישי והמומחיות שלהם בתמיכה בטכנולוגיה ובהצלחת החברה.

Orca Security הוקמה ב-2019 על ידי שמונה מייסדים, ביניהם אבי שוע שמכהן כמנכ"ל וגיל גרון שמשמש כמנהל תהליך ראשי (CPO). טכנולוגיית ה-SideScanning שפיתחה החברה משיגה כיסוי מלא ומהיר בדקות, ללא צורך בהטמעה מורכבת. זאת בשונה מפתרונות אחרים בתחום הסייבר שדורשים פרויקטים ארוכים להטמעתם, ויכולים להיערך לעיתים חודשים ואף שנים. בנוסף, המערכת מייעלת באופן קיצוני את עבודת מנהלי אבטחת המידע, על ידי כך שהיא בונה גרף של סביבת הענן בארגון, ומשתמשת במידע מתוכו כדי לתעדף את ההתרעות הקריטיות הבודדות מבין אלפים (ולפעמים עשרות אלפי) התרעות הקיימות.

לחברה משרדים בישראל, לוס אנג'לס, לונדון, וינה ועוד. החברה מרחיבה את פעילותה הגלובלית בעזרת תוכנית השותפים שלה ברחבי העולם. אורקה רשמה צמיחה בהכנסות של 800% בשנה שחלפה. בין לקוחותיה נמנים: Databricks, Robinhood, Autodesk, News Corp, NCR, Duolingo, Unity Technologies, Druva. זאת בנוסף לחברות סייבר, ביניהן: BeyondTrust, Hunters, Very Good Security, BigID, ועוד.

"לארגונים נמאס ממוצרי אבטחת מידע המחייבים תהליכים של הטמעה מורכבת, הטוענים שהם מספקים הגנה אך למעשה הם לא יותר מגימיק. המוני פתרונות בשוק מכסים רק שבריר מסביבת הפעילות של הארגון המתמגן, שהם אינם מספקים לצוותי אבטחת המידע תיעדוף של התראות קריטיות", אמר אבי שוע, מנכ"ל ומייסד-שותף של Orca Security. "אנחנו צומחים בקצב כזה מכיוון שהפתרון של אורקה פשוט עובד. אנחנו מספקים כיסוי של 100% על כל נכסי הענן, בפריסה מהירה בארגון, ומבצעים תיעדוף אוטומטי של התראות הדורשות לבצע פעולה מהירה". 

"הנסיקה המטאורית של אורקה והצלחתה המוכחת תוך זמן קצר ביססו את מעמדה כמובילת תחום אבטחת הענן בתעשייה השווה מאות מיליארדי דולרים. אורקה שינתה את פני התחום בתקופה בה יש דרישה הולכת וגוברת לפתרונות סקיוריטי לכמות העצומה של המידע שעולה לענן." ציין יואב לייטרסדורף, מייסד ושותף מנהל בקרן YL Ventures, שהובילה את סבב הסיד באורקה. "רמת העניין יוצאת הדופן שהתקבלה מצד משקיעים סביב הגיוס הנוכחי מהווה הצהרה ברורה על אמון בחברה וציפייה להמשך. אורקה היא אחת ההשקעות המשמעותיות ביותר של קרן YL Ventures ואנו ממשיכים לתמוך בה בדרכה להיות מעצמת סייבר סקיוריטי."

אורקה סקיוריטי נבחרה על ידי מכון המחקר Gartner כ-Cool Vendor בתחום אבטחת הענן, אחד מהפרסים המשמעותיים ביותר בתחום. לפי Gartner, עד שנת 2023 כ- 70% מכלל השירותים הארגוניים יפרסו בתשתיות ענן ושירותי פלטפורמה, זאת לעומת 40% בשנת 2020.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן