ווינדוס 11 הגיע: איזה מחשב אפשר לשדרג ואיך בודקים את זה?

6 שנים אחרי ווינדוס 10, חברת מיקרוסופט משיקה באופן רשמי את המוצר החדש בסדרה - Windows 11 ומפיצה אותו באופן חינמי למשתמשיה. אז איך תדעו אם השדרוג רלוונטי ומה אסור לשכוח לפני שעושים אותו?

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 05/10/21 13:41 כט בתשרי התשפב

ווינדוס 11 הגיע: איזה מחשב אפשר לשדרג ואיך בודקים את זה?
ווינדוס 11. שווה בדיקה, , צילום: shutterstock

6 וחצי שנים חלפו מאז השיקה מיקרוסופט את מערכת ההפעלה ווינדוס 10, והיום (ג') השיקה החברה את האח החדש והטרי בסדרה בשם המפתיע מאוד: ווינדוס 11. אז אם שאלתם את עצמכם מה התחדש בשדרוג, איך מעדכנים את המערכת והאם בגלל אנחנו יכולים לעשות במחשב האישי - כל הפתרונות כאן.

אז מה השתנה במערכת החדשה? אם נתייחס לעיצוב, אז אפשר לומר כי הוא יותר אלגנטי, עגול ונקי, כשהשינוי הבולט בתחום זה הוא גרירת האייקונים בשורת ה"התחל" למרכז, די דומה לאפל. לשמרנים שבינינו - אל דאגה, אפשר להחזיר את העיצוב למראה הקודם. 

שתי תוספות מעניינות שהכניסו במיקרוסופט משוות למערכת יכולות שמראות התחשבות בדרך התנהלות של הייטקיסטים. הפיצ'ר הראשון נקרא Snap Layouts, והוא מאפשר לבחור את התבנית הנוחה והמועדפת עליכם בפריסת האפליקציות, וכך לעבוד בצורה נוחה יותר שתקל על חווית המשתמש שלכם. התוספת השנייה היא Snap Groups. המערכת תלמד את העדפת האפליקציות שלכם, תזכור את החלונות השונים שנפתחו בו זמנית, תשפר את העבודה ותחסוך לכם זמן יקר בחיפוש אחר כלל החלונות והאפליקציות הרצויות. 

בנוסף, מיקרוסופט חשפה כי יש גם Widgets. הווידג'טים שיוצעו לכל משתמש -  יהיו מותאמים לו באופן אישי, בעזרת שימוש בבינה מלאכותית, שתתעדף לכם עדכוני חדשות, מפות, מזג אוויר ועוד.

ה

ה'התחל' עובר לאמצע, צילום: shutterstock

עוד חידוש של מיקרוסופט הוא ה-Auto HDR, עדכון משמעותי שישפר את חווית הגרפיקה במשחקים. החידוש להפוך את הצבעים לחיים יותר, דבר שיישדרג את העיצובים, כשבנוסף, החברה התחייבה למהירות גבוהה יותר במהלך משחקים והשיקה Direct Storage, שיביא לכך שהנתונים יעברו מהר יותר, ומבלי להכביד על ה-CPU, וכך זמני ההמתנה במשחקים יתקצרו.

איזה מחשבים יכולים להשתדרג ואיך בודקים את זה?

בגדול, מיקרוסופט הודיעה כי השדרוג יגיע בחינם למשתמשי Windows 10, אך הבהירה כי זה מותנה ביכולות המחשב לעמוד בדרישות החומרה המינימליות: מעבד 64 סיביות, זיכרון RAM של 4GB ושטח אחסון לפחות של 64 GB. לכל מקרה, כדאי לכם לגבות את הקבצים והחומרים החשובים במחשב. 

אם קניתם את המחשב האישי ב-3 השנים האחרונות - כמעט בטוח שהוא יתמוך בשדרוג לווינדוס 11. אם הוא קצת יותר ותיק אז זה דורש בדיקה. הורידו את התוכנה הרשמית של מיקרוסופט - PC Health Check, שתבדוק לכם את המחשב - האם הוא עומד בתנאי הסף, בסוף הבדיקה שאורכת מספר שניות תקבלו את התשובה לשאלה האם תוכלו להוריד את ווינדוס 11 בצורה אוטומטית.

אז איך מעדכנים? 

אם כבר ביצעתם את הבדיקה שגילתה לכם שהמחשב שלכם תומך בהורדת מערכת ההפעלה החדשה, גיביתם את כל התמונות והמסמכים החשובים, לכו להגדרות >> "עדכון ואבטחה" >> Windows Update -> בדוק אם קיימים עדכונים >> במידה והשדרוג זמין, הוא יופיע שם עם אופציה להורדה.