מנדלבליט למפיקי המופע של סלין דיון: מתנגד להסדר הפשרה

היועץ המשפטי לממשלה התייחס להסדר בין רוכשי הכרטיסים למופע שבוטל ובין המפיקים הישראלים של הזמרת הקנדית וטען כי הוא לוקה בפגמים רבים. בהמשך הבהיר מנדלבליט כי יש לקצר את הזמן לקבלת ההחזר המלא עד לסוף השנה הנוכחית

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 03/10/21 15:22 כז בתשרי התשפב

מנדלבליט למפיקי המופע של סלין דיון: מתנגד להסדר הפשרה
מנדלבליט, צילום: דוברות הכנסת, איציק הררי

כמעט שנה וחצי אחרי שהמופע הגדול של הזמרת סלין דיון בישראל בוטל בעקבות הקורונה, הודיע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לבית המשפט המחוזי בתל אביב כי הוא הוא מתנגד להסדר הפשרה בתובענה הייצוגית העוסקת באי השבת עלויות הכרטיסים שנרכשו למופעים שבוטלו או לא התקיימו במועדם המקורי, בשל התפרצות נגיף הקורונה.

התביעה הייצוגית הוגשה בשם רוכשי הכרטיסים להופעתה של דיון, שכבר מה-6 ביוני 2020 פנו במספר הזדמנויות למארגני ומפיקי ההופעה וביקשו לקבל את כספם בחזרה אך ללא הצלחה. בנוסף, דחו הרוכשים הצעה לקבלת כרטיסים למופע חלופי שהוצע להם, בטענה כי ההחלפה לא תאמה את תנאי ואיכות המופע המקורי.

ביולי 2020 הגישו המבקשים תובענה ייצוגית נגד מפיקי המופע. לפני 4 חודשים הוגשה לבית המשפט בקשה לאישור הסדר פשרה בו יקבלו רוכשי הכרטיסים שלוש אפשרויות בחירה: הראשונה - מימוש הכרטיס במועד של מופע חדש ובאותם התנאים, השנייה - קבלת שובר זיכוי בשווי של 110% ממחיר הכרטיס המקורי למימוש לתקופה של שנתיים מיום החתימה על ההסכם (במידה ולא ימומש הזיכוי יקבלו הרוכשים את מלוא כספם בחזרה), השלישית - קבלת החזר כספי בשיעור של 75% מהסכום ששולם. 

היועץ המשפטי קבע כי קבלת החזר מלא אחרי למעלה משלוש שנים ממועד המופע המקורי, אינה סבירה והוא לא מאשר אותה. בנוסף, נכתב כי הסכמת הצדדים באחת האפשרויות, להחזר בשיעור של 75 אחוזים מהסכום, חורגת בצורה משמעותית מהמלצות הצוות הבין-משרדי לבחינת השלכות משבר התפרצות נגיף הקורונה על חוזים.

בהתאם לכך הבהיר מנדלבליט כי ראוי לקבוע תקופת זמן קצרה יותר לקבלת החזר מלא וזאת, לכל היותר, עד לסוף השנה הנוכחית. היועץ המשפטי לממשלה ציין כי המשך החזקת הכספים על ידי המפיק כשהמופע כלל לא התקיים יחד עם השבה מיידית רק של 75%, יש בה חוסר תום-לב בקיום חוזה ובשימוש בזכויות הנובעות ממנו.

בנוסף להסדר הפיצוי וההחזר לרוכשי הכרטיסים שלוקים בחסר, מנדלבליט מציין כי קיימים טעמים נוספים להתנגדות להסדר, החל מהפיצוי המוצע ועד לשכר הטרחה לעורכי הדין, שלטענתו הם אינם סבירים ובית המשפט מתבקש להפחיתם. כמו כן נכתב כי יש לדחות את הבקשה לפטור את המבקשים מתשלום המחצית השנייה של האגרה. עמדת היועץ המשפטי לממשלה גובשה על ידי פרקליטות מחוז תל אביב (אזרחי), באמצעות עו"ד שירי פלד, בשיתוף ייעוץ וחקיקה (משפט אזרחי) והרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן.