6 דברים שלא ידעתם על ביטקוין

כמה שווה היום ביטקוין וכמה הייתם מרוויחים לו קניתם מטבע אחד לפני 5 שנים? איפה בעולם מותר לסחור בו ובאיזה מדינה זאת עבירה? ומה הרב אבינר חושב על המטבע הדיגיטלי שכבש את העולם?

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/09/21 13:10 כד בתשרי התשפב

6 דברים שלא ידעתם על ביטקוין
ביטקוין, צילום: pexels (Pixabay)

1. אז למה קוראים לו ככה? האמת שזה פשוט הלחם בסיסים של "סיבית" (bit) ו"מטבע" (coin). לא זוכרים מה זה הלחם בסיסים? תחכו לפינה אחרת.

2. נכון ל-30 בספטמבר, ביטקוין אחד שווה ל-139,396.29 שקלים. ב-2016 הוא היה שווה 2244.81 שקלים. מה שאומר שבשווי של ביטקוין אחד היום, יכולתם לקנות לפני 5 שנים 62 מטבעות ביטקוין. לא רע. 

ביטקוין החדש

במציאות זה לא נראה ככה, צילום: shutterstock

3. הגרסה הראשונה של הביטקוין פותחה בנובמבר 2008 על ידי אדם או קבוצת אנשים המכנים עצמם סאטוֹשי נַקאמוֹטוֹ (Satoshi Nakamoto). השימוש המעשי בביטקוין נעשה בפעם הראשונה בינואר 2009.

4. מרבית המדינות לא אוסרות על השימוש בו, ובאפריל 2017 הביטקוין הוכר לראשונה ביפן כאמצעי תשלום במדינה. בשנת 2021, אל סלוודור עשתה צעד אמיץ הפכה למדינה הראשונה המכירה במטבע כהילך חוקי. 

5. לעומת זאת, ביום שישי האחרון הבנק המרכזי בסין קבע שכל פעילות במטבעות קריפטוגרפיים, כולל ביטקוין, נחשבת לא חוקית.

בסין אסור לסחור בביטקוין,

בסין אסור לסחור בביטקוין, צילום: shutterstock

6. ומה יש להלכה לומר על הביטקוין? בשו"ת שפרסם הרב שלמה אבינר באתר, הוא הסביר כי בפועל הביטקוין עדיין לא מוכר כהליך שגרתי. אם קונים איתו משהו אי אפשר לשלם כל עוד הצד השני לא מסכים. למעשה הביטקוין נחשב לנכס ואז אסור להלוות אותו כי זה ייחשב ריבית. אבל כן אפשר לעשות עסקאות.