התפקיד החדש והמפתיע של ראש המוסד לשעבר יוסי כהן

תקופה קצרה אחרי סיום עבודתו בארגון הביון הישראלי, יוסי כהן מגיע לתחנה הבאה שלו: קרן ההון סיכון הגדולה בעולם סופטבנק. כהן עתיד לפתוח ולנהל את הסניף של החברה בישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/21 12:16 כט בתמוז התשפא

התפקיד החדש והמפתיע של ראש המוסד לשעבר יוסי כהן
יוסי כהן, מינוי חדש ומפתיע, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שבועות ספורים אחרי שסיים את תפקידו כראש המוסד, יוסי כהן מגיע לתחנה הבאה והמפתיעה שלו כמנהל הפעילות בישראל של קרן ההון סיכון הגדולה בעולם סופטבנק של המשקיע היפני מאסאיושי סון. כך התפרסם לראשונה ב'גלובס'.

סופטבנק שעם מינויו של כהן תפתח לראשונה נציגות בישראל, נחשבת היום לקרן השקעות ההייטק הבולטת בעולם, עם השקעות ענק בחברות אובר, עליבאבא וטיקטוק. זוהי ענקית ההשקעות השנייה בתוך שלושה חודשים שפותחת סניף מקומי, לאחר שלפני כשלושה חודשים מינתה חברת בלאקסטון את יפעת אורון למנהלת ההשקעות המקומית.

לפי ההערכות, אחת הסיבות לבחירתו של ראש המוסד לשעבר לתפקיד היא הפופולריות לה הוא זוכה בישראל וההערכה הרבה שרבים מייחסים לו, זאת למרות שאינו מגיע מרקע של השקעות. כהן צפוי לנהל את הפעילות של סופטבנק בישראל, וינסה לאתר חברות להשקעה, ויעזור להן במציאת שווקים עולמיים בדגש על יפן ושאר אסיה.

"לסופטבנק גישה חלוצית להשקעות, מה שיצר עבודה את פורטפוליו השקעות הגדול בעולם לטכנולוגיות חדשות", אמר כהן. "הטכנולוגיה המתקדמת בישראל והתרבות היזמית מתאימה לחזון ההשקעות של סופטבנק ואני מצפה לסייע להם להתחבר לחברות בצמיחה מהירה ולסייע להם להצמיח אותם באזור ובעולם כולו".