אושיית הרשת חשף פדיחה והמשטרה נאלצה לתקן

המשטרה הקימה מוקד מיוחד לטיפול בניסיונות הונאת אזרחים, ופרסמה כתובת מייל ומספר טלפון. אלא שיבגני זרובינסקי חשף שבעקבות פרסום הפרטים נמיתן לפרוץ בקלות את חשבון המייל של המשטרה. בעקבות כך במשטרה הקימו חשבון חדש

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/21 17:41 יז בתמוז התשפא

אושיית הרשת חשף פדיחה והמשטרה נאלצה לתקן
פדיחה שיכלה לגרום לתקלות רבות, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במסגרת מאמצי משטרת ישראל להגנה מפני הונאות רשתיות של חשבונות בנק וכרטיסי אשראי של אזרחים וחברות פיננסיות. המשטרה מבקשת להביא לידיעת הציבור כי בתקופה האחרונה, ישנה עלייה במסגרת המאבק בתופעה, במשטרה העמידו לרשות הציבור במהלך החודש הקרוב מספר דרכי התקשרות, בהם מספר טלפון וכתובת מייל. אלא שלאחר מספר שעות הכתובת שאליה ניתן היה לפנות שונתה בגלל פוסט של אושיית רשת.

יבגני זרובינסקי היודע בעמוד הפייסבוק הבעיקר הומוריסטי שלו חשף תקלה חמורה בהודעת המשטרה המקורית. "המשטרה פרסמה מייל וטלפון לפניות אזרחים שנתקלו בניסיונות הונאה ופישינג ברשת" פתח זרובינסקי במה שנראה כפרגון. אלא שאז הוא מציג פדיחה חמורה: "עזבו את זה שפרסמו כתובת של ג׳ימייל, המייל גם מחובר למספר שהם בעצמם פרסמו לפניות.מספיק להיכנס ל'שכחתי סיסמא' ולנסות לשלוח קוד אימות למספר שלהם כמה פעמים והחשבון ייחסם בחשד לניסיון פריצה". לסיום הוא חתם בעקיצה: "החבר׳ה האלה אמורים להגן עליי מהונאות".

בעקבות כך המשטרה פרסמה הודעה חדשה הכוללת כתובת מייל חדשה לפניות. "אנו מעמידים לרשות האזרחים במהלך החודש הקרוב דרכי התקשרות במייל : mador-c@police.gov.il או באמצעות הודעת whatsapp למספר 0503954838 וקוראים לדווח על כל הודעה שמתקבלת בחשד להונאות פישינג" נכתב בהודעה המחודשת של המשטרה.