מיליארד שקלים למשרד חדש: בנק הפועלים עובר דירה

בנק הפועלים רכש שטח משרדים חדש עם 1,147 מקומות חנייה בשווי מאות מיליוני שקלים בתל אביב ,כשההנהלה הבכירה צפויה לעבור רק בעוד ארבע שנים וחצי | מפרטי העסקה עולה כי היא חלק מתכנית השבחת נכסים בעיר

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/06/21 08:46 יב בתמוז התשפא

מיליארד שקלים למשרד חדש: בנק הפועלים עובר דירה
צילום: Meital Cohen/Flash90

בנק הפועלים חתם אמש (ב') על עסקת מגורים חדשה בשווי מיליארד שקלים. חברת ויתניה, העוסקת בפיתוח נדל"ן, הודיעה לבורסה בתל אביב על ההסכם שנחתם אמש, לפיו בנק הפועלים ירכוש מגדל משרדים שלם בפרויקט "ויתנה תל אביב". המגדל, שנמצא ברחוב החרש 18 סמוך למחלף לה גוורדיה, יהיה כתובת חדשה למשרדי ההנהלה הראשית של הבנק שנמצאים היום ברחובות רוטשילד ויהודה הלוי בעיר. 

בהתאם להסכם, הבנק ירכוש שטח משרדים בהיקף של 60 אלף מטרים רבועים בשלב ג' של הפרויקט. השטח יכלול מגדל משרדים בן 40 קומות מעל הקרקע, בנוסף לבניין בן חמש קומות שיבנה בהמשך ויהיה צמוד למגדל. שטח המשרדים יכלול 1,147 מקומות חנייה וירכז את מבני ההנהלה הראשית של הבנק, כמו גם קמפוס הלמידה שלו וחברות בנות. הבנק צפוי לשלם 970 מיליון שקלים בעבור העסקה. 

עד למסירת המגדל צפויות לעבור כמה שנים. בהתאם לפרטי העסקה, מועד המסירה נקבע ל-52 חודשים מיום חתימת ההסכם, ולחברת ויתניה יש אפשרות לדחות את המועד ב-90 ימים נוספים. כלומר, הנהלת בנק הפועלים צפויה לעבור למשרדים החדשים בעוד ארבע שנים וחצי לפחות. 

עם השלמת הפרויקט, שטח המשרדים החדשים, אשר יהיה בהיקף של 120 אלף מ"ר, יכלול שלושה מגדלים בני 40 קומות כל אחד, ויכלול גם 5,000 מטרים רבועים של שטחים ציבוריים, אשר יימסרו לעיריית תל אביב יפו. כמו כן, 10,000 מ"ר יוקדשו למסחר, 7,000 מ"ר יהיו שטחי מלונאות ואולמות קונגרסים ו12,000 מ"ר יוקדשו למגורים ויכללו 200 יחידות דיור. 

מבנק הפועלים נמסר כי ההנהלה מקדמת תכניות להשבחת נכסים בתל אביב, נכסים אשר משמשים כיום את יחידות ההנהלה הראשית וצפויים לעבור מקום. כמו כן, העסקה, אשר יצאה לפועל במסגרת תהליך התייעלות וניסיון להתאים את המוסד לסביבת בנקאות חדשה, נעשתה בתום עבודת שטח ממושכת אשר במסגרתה נבחנו עשרות מתווים. 

באי כוחו של בנק הפועלים בניהול העסקה היו עורכי הדין חני אבינרי, דנה פלג סלובודקין ונעמי שפרו ממשרד מיתר עורכי דין. חברת ויתניה יוצגה על ידי עורכי הדין אייל מרום, מאור ישראלי, ליאור רלוי, מאיה הופטמן ממשרד גורניצקי ושות'.