מנכ"ל ומייסד עמותת 'מקימי': "הצלחה שלנו זאת הצלחה של המשפחה"

ישראל ליבמן, מייסד העמותה שמסייעת לאלפי ישראלים בדרך להתייעלות כלכלית, סיפר לחדשות כיפה על הסיבות להקמת 'מקימי', איך הם התמודדו עם השנה האחרונה והקורונה, ומה המטרות לעתיד | ראיון מיוחד

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 24/02/21 21:30 יב באדר התשפא

מנכ"ל ומייסד עמותת 'מקימי': "הצלחה שלנו זאת הצלחה של המשפחה"
ישראל ליבמן, מנכ"ל ומייסד 'מקימי' בראיון לחדשות כיפה, צילום: חדשות כיפה

מבצע החיסונים בעיצומו והאור בקצה המנהרה נראה קרוב. אך ישנן משפחות רבות שנפגעו כלכלית בעקבות המגפה וההגבלות שהגיעו בעקבותיה שהחזרה לשגרה עבורן נראה רחוק, אך עמותת 'מקימי' ששמה לה למטרה ללוות ישראלים בדרך לאיזון כלכלי, תעזור להם להגיע לחוף מבטחים. ישראל ליבמן, מנכ"ל ומייסד העמותה, סיפר לחדשות כיפה מה עומד מאחורי הקמת 'מקימי' שהשנה חגגה עשור להיווסדה ומה המטרות לשנה הקרובה.

מאיפה הגיע הרעיון להקים את העמותה? 

הרעיון הגיע מהקב"ה. אני התוודעתי לנושא הזה במקרה שביקשו ממני לעזור לבן משפחה. הגעתי למשפחה וראיתי שהם נמצאים במצוקה מאוד גדולה, רוצים לזרוק אותם מהבית, חובות ועוד כל מיני דברים כאלה, ומפה התחילה ההתעסקות שלי בתחום הזה והרצון שלי לעסוק בזה. מעבר לזה, עברתי את מחלת הסרטן ששינתה לי את כל החיים, והחלטתי שאחרי שאני מבריא אני מקדיש את החיים שלי לעשיית חסד

חגגתם עשור השנה, תוך כדי מגפת הקורונה ומשבר כלכלי גדול מאוד, איך זה פגש אתכם? 

זה הגיע אלינו בהפתעה גדולה. למרות שהעיסוק שלנו כל השנה זה בבעיות של משפחות שחוזרות על עצמם וחלקם אלה דברים חדשים, כל פעם משבר חדש. כל המשפחה והקורונה שלה. אבל באופן כללי וארצי זה היה בשבילנו הפתעה. והחלטנו להמשיך הלאה ולקבל את כל המשפחות למרות ריבוי הפניות ולחשוב מה אנחנו עושים עם המשפחות במציאות הזאת, וככה אנחנו לומדים את המציאות שיש וגם איך להמשיך הלאה לעזור למשפחות לא ליפול.

איזה חידושים והתאמות היו לכם בשנה הזאת?

יש משפחות שהגענו איתן להתקדמות, עם עתיד מבטיח מבחינת הרצון שלהן לעזור לעצמן ולהתקדם, ופתאום החל"ת והפיטורין והדברים הכי לא הגיוניים שקורים, אם לעצמאים ואם לשכירים, זה משהו שצריך להתעסק איתו והוא חדש גם בשבילנו, אבל הצלחנו. הצלחה שלנו זה הצלחה של המשפחה. אם היא לוקחת אחריות ולוקחת על עצמה התמודדות עם המצב אז זאת הצלחה.