אושר סופית: החזר כספי על טיסה שבוטלה בתוך 30 יום

החל ממחר יחויבו חברות התעופה להחזיר את הכסף לנוסע או לסוכן נסיעות, בתוך 30 יום מביטול טיסה במקום בתוך 90 יום

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/12/20 14:45 כח בכסלו התשפא

אושר סופית: החזר כספי על טיסה שבוטלה בתוך 30 יום
אילוסטרציה , צילום: פלאש 90, משה שי

מליאת הכנסת אישרה היום (ב') בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שתחייב את חברות התעופה להחזיר את הכסף לצרכן או לסוכן הנסיעות בתוך 30 ימים מיום ביטול הטיסה. על פי התיקון שאושר, חברות התעופה יחויבו בחוק החל מה-15 בדצמבר.

בעקבות התורים הארוכים: הנחיות חדשות להפעלת נתב"ג

על פי התיקון שאושר, חברות התעופה יחויבו החל מה-15 בדצמבר, להחזיר את הכסף לצרכן או לסוכן נסיעות בתוך 30 ימים מיום ביטול טיסה. סוכן שקיבל את הכסף מחברת התעופה יחויב להחזיר אותו לצרכן בתוך 15 ימי עסקים. באשר לטיסות שבוטלו לפני ה-15 בדצמבר – הסוכנים ידרשו להחזיר את הכספים תוך 15 ימי עסקים מיום פרסום החוק ברשומות.

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ יעקב מרגי הציג את החוק ואמר: "נלחמנו בוועדה כדי לצמצם למינימום הנדרש את הפגיעה בנוסעים. אנחנו נמצאים חודשים ארוכים אחרי שפרץ המשבר, חלק מהחברת כבר קיבלו סיוע ממשלתי כזה או אחר ואין הצדקה לדחות את קבלת ההחזר 90 יום".  

ח"כ יבגני סובה אמר: "החוק הזה היה צריך להגיע מזמן ואם מדינת ישראל מכבדת את עצמה, היא צריכה להכניס יותר שיניים גם כלפי חברות תעופה זרות שלא מכבדות את החלטות הבית הזה. אם חברה רוצה להמשיך לטוס לתל אביב וממנה היא חייבת לכבד את החוק הישראלי".