דיאם: השם החדש למטבע הדיגיטלי של פייסבוק

ארגון ליברה שמפתח יחד עם חברת פייסבוק מטבע דיגיטלי, זוכה לשם חדש ויצא לשוק כבר בתחילת שנת 2021. בניגוד לביטקוין, דיאם יהיה מטבע מפוקח ויהיה צמוד בערכו לדולר או לאירו

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/12/20 13:11 יז בכסלו התשפא

דיאם: השם החדש למטבע הדיגיטלי של פייסבוק
צילום: shutterstock

מטבע העתיד: חברת פייסבוק וארגון ליברה הודיעו כי למטבע שהם משיקים יינתן שם חדש והוא יהיה דיאם (Diem). ההודעה על השקת המטבע הדיגיטלי יצאה כבר ב-2019, אך כעת הוא נמצא בשלבים אחרונים בהפקתו, וההשקה רשמית צפויה להיות כבר בינואר 2021. המטבע שנשא עד היום את שם ארגון ליברה מקבל שם חדש שמשמעותו הוא "יום" בלטינית.

ברחבי העולם הביעו חשש מהשקה של מטבע דיגיטלי, שעלול לשבש את המערכת הפיננסית ומהווה פרצה להלבנות הון ופגיעה במטבעות ריבוניים כמו הדולר והאירו. אך על אף החשש בניגוד למטבעות דיגיטליים אחרים, כמו הביטקוין, הדיאם כן יהיה מגובה במטבע ריבוני, ובכך התנועתיות של שוויו תשאר יציבה ולא תזזיתית כמו הביטקוין. כאמור המטבע אמור לצאת לשוק כבר בינואר הקרוב, אך במתכונת מצומצמת ממה שליברה ופייסבוק תכננו.

מעבר לפייסבוק על השקת המטבע שותפות עוד 27 חברות בהן: ספוטיפיי, אובר, Xapo ועוד. לפי הארגון המטרה של ייצור מטבע הדיאם אמור לפתח מערכת תשלומים דיגיטלית בקרב כל תחומי העסקים בעולם. פייסבוק גם השיקה בחודש מאי האחרון אפליקציית ארנק שתתואם למטבע דיאם, והיא נקראת "נובי" (Novi). הורדת האפליקציה תאפשר למשתמשים להעביר כסף דרך אפליקציות הצ'אט של פייסבוק: מסנג'ר וואטסאפ.