גם בפייפאל: תתאפשר קנייה ומכירה עם מטבעות דיגיטליים

ענקית התשלומים האמריקאית, הודיעה כי עד תחילת 2021 היא תאפשר ל-26 מיליון בתי עסק לקבל מטבעות דיגיטליים באמצעותה, ממש כמו כל אמצעי תשלום אחר. בעקבות ההודעה זינק השווי של מטבע הביטקוין ל-12,400 דולר

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/10/20 18:09 ג בחשון התשפא

גם בפייפאל: תתאפשר קנייה ומכירה עם מטבעות דיגיטליים
ביטקוין החדש, צילום: shutterstock

פייפאל, ענקית התשלומים האמריקאית, מודיעה היום (ד'), כי תאפשר קנייה, מכירה ואחזקה של ביטקוין ומטבעות דיגיטליים נוספים כמו (ובהם ביטקוין, את'ר, ביטקוין קאש או לייטקוין). עוד הוסיפה החברה, כי בשלב ראשון תאפשר את השירות ללקוחותיה בארה"ב, וכי עד תחילת 2021 תאפשר ל-26 מיליון בתי עסק הפועלים באמצעותה לקבל ביטקוין, כשם שהם מקבלים מטבעות חוץ אחרים.

בעקבות ההודעה, עולה מחירו של הביטקוין לכ-12,400 דולר - הרמה הגבוהה ביותר בחודשיים האחרונים. ביטקוין, המטבע הגדול בשוויו בשוק המטבעות הדיגיטליים, מהווה כ-61% משווי השוק כולו, כאשר הוא מבצע עלייה של יותר מחמישה אחוזים, וזינוק שבועי של כ-9%.

"משמעות עצומה עבור משתמשי הביטקוין"

מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי, הסביר היום את משמעות הצעד: "העובדה ששירות תשלומים עצום בעל מאות מיליוני לקוחות בכל העולם, יאפשר לסחור ולהחזיק ביטקוין עבור לקוחות היא בעלת משמעות עצומה עבור משתמשי ביטקוין. עד היום ביטקוין שיגשג למרות המקלות בגלגלים מצד הבנקים וחברות הסליקה, ולכך מתווסף האתגר הטכני להחזיק ולאבטח מטבעות. העובדה שאחד משירותי התשלומים המפוקחים, האמינים והפופולאריים בעולם ייתן שירותים עבור מטבעות דיגיטליים מבוזרים, תקל על קהל עצום של משתמשים ובעלי עסקים לשלם באמצעותם ולהחזיק אותם".

"למעשה ביטקוין יהפוך למטבע חוץ ככל המטבעות האחרים" אומר רוזנפלד ומאמין כי "סביר להניח שתיפתח אפשרות לשלם באמצעותו בפייפאל, כאשר מקבלי התשלום יוכלו לקבל אותו בביטקוין או בכל מטבע אחר, מה שיהפוך את השימוש בו לקל משמעותית. אם אכן פייפאל תתקדם עם המתווה שהוכרז, ותרחיב אותו בעתיד מעבר לארה”ב, זהו צעד ענק עבור ביטקוין בדרך לביסוסו כאלטרנטיבה משמעותית למערכת הכספית הקיימת".

"יש 26 מיליון חנויות בעולם שיוכלו לקבל תשלומים בביטקוין החל מ- 2021" מסביר יובל רואש, מנכ"ל ביטס אוף גולד, "מדובר למעשה בצעד שהופך את ביטקוין לשמיש הרבה יותר. ביטקוין נועד לשמש כמטבע עובר לסוחר- ואם עד עכשיו היו כל מיני חסמים ברמת המשתמש, פייפאל חותכת אותם בגרזן חד. אנחנו מעריכים כי הצעד הזה מגיע בעקבות תהליכי האסדרה הרגולטורית שקורים בשנים האחרונות ברוב מדינות העולם, והכרזה של כמה בנקים מרכזיים וחברות ענק כמו פייסבוק על הנפקת מטבעות דיגיטליים מדינתיים ועצמאיים, בהתאמה, וזוהי תחילת ההיערכות לעידן זה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן