נתניהו: "הירידה בתל"ג - מהנמוכות בעולם"

ראש הממשלה התפאר בהישגי ממשלתו במאבק בקורונה, וטען כי על פי נתוני הלמ"ס, שהראו ירידה של 28.7% בחישוב שנתי בתל"ג, מדובר באחת הירידות הנמוכות בעולם, על אף משבר הקורונה. הממשלה אישרה 8.5 מיליארד ש"ח נוספים "להמרצת הכלכלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/20 14:03 כו באב התשפ

נתניהו: "הירידה בתל"ג - מהנמוכות בעולם"
נתניהו בישיבת הממשלה, צילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, דיבר הבוקר (א') בפתח ישיבת הממשלה, וטען כי הירידה בתל"ג (התוצר הלאומי הגולמי) של מדינת ישראל היא מהנמוכות בעולם.

יותר חולים במצב קשה, ירידה במספר החולים הפעילים | מספרי הקורונה

הבוקר פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את הנתונים, מהם עולה כי התוצר הלאומי הגולמי של ישראל ירד ברבעון השני של שנת 2020 ב-28.7%, כאשר מדובר בחישוב שנתי לעומת הרבעון הקודם, בחישוב לפי רבעון מדובר בירידה של 8.1%. הירידה החדה נרשמה כמובן בשל משבר הקורונה, והפגיעה הכלכלית הקשה למשק שהביאה עמה המגפה.


(נתניהו על נתוני התל"ג)

הממשלה התכנסה היום לדון בענייני הקורונה בלבד, כחלק מהסכם הפשרה בין הליכוד לכחול לבן, זאת לאחר שבועיים בהם לא התכנסה ישיבת ממשלה, בשל משבר התקציב. נתניהו אמר בפתח הישיבה כי השרים יאשרו עוד 8.5 מיליארד ש"ח כחלק מהתכנית הכלכלית לטיפול במשבר הקורונה: "אנחנו מאשרים עכשיו בממשלה עוד 8.5 מיליארד ש״ח להמרצת הכלכלה שלנו וליצירת מקומות עבודה. אני יודע שיש עדיין מצוקה כלכלית גדולה - אנחנו פועלים סביב השעון להקל עליכם, אזרחי ישראל".

על נתוני הלמ"ס אמר נתניהו: קיבלנו עכשיו בשורה כלכלית מאוד חשובה. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת שהירידה בתוצר שלנו ברבעון השני של 2020 הייתה 7.8%, זה מחצית מהירידה של המדינות באירופה, זו כמעט הירידה מן הנמוכות בעולם. דרום קוריאה לפנינו ואולי עוד שתיים - שלוש מדינות.

זו תוצאה של המדיניות האחראית שנקטנו, שלא רק שצמצמה את מספר המתים בישראל, אלא גם את היקף הפגיעה בכלכלת ישראל. 

אנחנו נמשיך לעבוד למען הפרנסה שלכם, למען עתיד הכלכלה שלנו וגם למען בריאותכם".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן